تکذیب شد، «دست خدا» درباره مارادونا نیست

سرنا_«تونی سرویلو» در فیلم «دست خدا» به کارگردانی «پائولو سورنتینو» دارنده اسکار بازی می کند. فیلمبرداری این پروژه از هفته پیش در ناپل، زادگاه کارگردان آغاز شد.

تکذیب شد، «دست خدا» درباره مارادونا نیست

بنابر گزارش رسانه های ایتالیایی تولید این فیلم جدید که سورنتینو توسط شرکت فرمنتل وابسته به نتفلیکس آغاز کرده، برای فیلمبرداری به جزیره سیسیلی استرومبولی رفته است.

«تونی سرویلو» هنرپیشه فیلم «زیبایی بزرگ» با شروع فیلمبرداری «دست خدا» به تیم بازیگری این پروژه پیوست.

سورنتینو که در تبلیغات این فیلم آن را فیلمی صمیمی و شخصی توصیف کرده پس از ۲۰ سال از ساخت فیلم موفق «One Man Up» که در آن سرویلو در نقش خواننده یک کلوپ که در آن کوکائین معامله می شد، حالا به زادگاهش بازگشته تا در آنجا فیلم جدید خود را بسازد.

«تونی سرویلو» همکاری دیرینه ای با کارگردان ناپلی دارد و تا کنون در چهار فیلم دیگر از سورنتینو بازی کرده است.

او پس از بازی در فیلم «One Man Up» در فیلم بعدی « پیامدهای عشق» در نقش حسابدار معتاد یک کارتل مواد مخدر نقش آفرینی کرد بعد در سال ۲۰۱۴ در فیلم موفق «زیبایی بزرگ» ظاهر شد که این فیلم جایزه اسکار « بهترین فیلم خارجی زبان» را کسب کرد. او پس از آن در فیلم «لورو» در نقش «سیلویو برلوسکونی» نخست وزیر سابق ایتالیا و غول رسانه ای ایفای نقش کرد.

هنوز اطلاعات و جزئیات در مورد دیگر عوامل فیلم «دست خدا» منتشر نشده است.

جزیره کوچک استرومبولی، که یک آتشفشان فعال در آن وجود دارد، قبلاً به عنوان لوکیشن چندین فیلم عمده استفاده شده است، مشهورترین فیلمی که در این جزیره فیلمبرداری شده، درام معروف «استرومبولی» ساخته فیلمساز اسطوره ای ایتالیا، «روبرتو روسلینی» و با بازی «اینگرید برگمن» بوده است.

با این وجود که عوامل سازنده فیلم، جزئیات داستان «دست خدا» را از فاش شدن حفظ کرده اند، اما عنوان فیلم به وضوح به روایت قهرمان و اسطوره فوتبال آرژانتین، «دیگو مارادونا» می پردازد که در سال ۱۹۸۶ در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بین انگلیس و آرژانتین گلی را به صورت دزدکی و با ضربه دست به ثمر رساند. بعدها که مارادونا راز این گل را فاش کرد به «دست خدا» معروف شد.

لازم به ذکر است که تولید این فیلم با مشکلاتی مواجه بوده که ظاهرا قبل از شروع فیلمبرداری حل شده اند. حدود دو ماه پیش وکیل «دیگو مارادونا» اسطوره فوتبال آرژانتین از شکایت از «پائولو سورنتینو» کارگردان ایتالیایی درباره ساخت فیلم «دست خدا» برای کمپانی نتفلیکس خبر داد.

وکیل «دیگو مارادونا» اعلام کرد این ستاره سابق فوتبال جهان قصد دارد به دلیل استفاده بدون اجازه از تصویرش در فیلم جدید «دست خدا» از «پائولو سورنتینو» کارگردان ایتالیایی شکایت کند.

کمپانی نتفلیکس که در آن زمان از ساخت این فیلم خبر داده بود تاکید کرد که «دست خدا» یک فیلم ورزشی و درباره مارادونا نیست و در واقع روایتگر داستانی شخصی درباره جوانی «سورنتینو» کارگردان و نویسنده فیلم در دهه ۱۹۸۰ میلای در شهر ناپل ایتالیاست. جالب اینکه مارادونا نیز در همین مقطع زمانی ستاره تیم فوتبال ناپولی بوده است.

«دیگو مارادونا» که هم اکنون مدیریت ورزشی یک تیم فوتبال آرژانتینی را بر عهده دارد، تاکنون سوژه ساخت فیلم های متعددی طی این سال ها شده است.

منبع: فارس

کد مطلب: ۱۶۷۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت