شش نویسنده به دور نهایی بوکر ۲۰۲۰ رسیدند

فهرست نامزدهای نهایی جایزه بوکر ۲۰۲۰، دربرگیرنده نام ۶ نویسنده منتشر شد. در این فهرست، چهار نویسنده رنگین‌پوست قرار دارد.

شش نویسنده به دور نهایی بوکر ۲۰۲۰ رسیدند

در حالی که هیلاری مانتل از راه‌یافتن به دور نهایی رقابت بوکر ۲۰۲۰ جا ماند، ۴ نویسنده نوقلم با آثارشان برای دریافت این جایزه رقابت می‌کنند.

در حالی که هیلاری مانتل اگر برنده می‌شد سومین جایزه بوکرش را برای مجموعه «تالار گرگ» و این بار با کتاب «آینه و نور» دریافت می کرد، نام وی در فهرست نهایی این رقابت جایی نیافت.

نامزدهای نهایی امسال که از فهرست اولیه ۱۳ نفری انتخاب شده‌اند، عبارتند از:

«بیابان جدید» نوشته دایان کوک از آمریکا

«پیکر سزاوار سوگواری» نوشته تسیتسی دانگارمبگا از زیمبابوه

«شکر سوخته» نوشته آونی دوشی از آمریکا

«شاه سایه» نوشته مازا منگیستی از اتیوپی / آمریکا

«شاگی بِین» نوشته داگلاس استوارت از اسکاتلند / آمریکا

«زندگی واقعی» نوشته برندون تیلر از آمریکا

لی چایلد که از داوران امسال است در باره حذف رمان مانتل گفت: «از نظر ما این رمان فوق‌العاده و شگفت‌انگیز است، جای شک ندارد… اما کتاب‌های دیگر بهتر از آن بودند، این همه چیزی است که من می‌توانم بگویم.»

این ۶ نویسنده برای جایزه ۵۰ هزار پوندی بوکر با هم رقابت می‌کنند ونام برنده از میان این فهرست کوتاه، ۱۷ نوامبر اعلام می‌شود.

سال پیش مارگارت آتوود و برندین اواریستو به صورت مشترک برنده این جایزه شده بودند و قانون بوکر را که از سال ۱۹۹۲ هر سال به تنها یک نویسنده تعلق گرفته بود، شکستند.

در میان نامزدهای نهایی امسال ۲ نویسنده مرد و چهار نویسنده رنگین‌پوست هستند. دیان کوک، آوین دوشی، داگلاس استوارت، و برندون تایلر، ۴ نویسنده نوقلمی هستند که به این فهرست راه‌یافته‌اند.

در عین حال فهرست امسال بیش از همه به نویسندگان آمریکایی توجه نشان داده است و به جز دانگرامبگا، همه نامزدها یا آمریکایی یا شهروند آمریکا هستند.

منبع: بی بی سی

کد مطلب: ۱۶۷۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت