سبقت فروش صفحه گرامافون از سی‌دی برای اولین بار پس از ۴۰ سال

سرنا_انجمن صنفی ضبط موسیقی آمریکا (RIAA) در تازه‌ترین گزارش خود درباره صنعت موسیقی این کشور اعلام کرد برای اولین بار از دهه ۱۹۸۰ بدین سو، فروش صفحه گرامافون از فروش سی‌دی پیشی گرفته است.

سبقت فروش صفحه گرامافون از سی‌دی برای اولین بار پس از ۴۰ سال

گزارش این نهاد نشان می‌دهد فروش صفحات گرامافون در مقایسه با شش ماهه سال ۲۰۱۹ چهار درصد افزایش داشته است و به رقم ۲۳۲ میلیون دلار رسیده است.

این رقم برابر با ۶۲ درصد فروش فیزیکی صنعت موسیقی در آمریکا است، هر چند در کل چهار درصد مجموع فروش این صنعت را شامل می‌شود.

محصولات موسیقی به صورت فیزیکی در مجموع ۳۷۶ میلیون دلار فروش داشته‌اند که در مقایسه با مدت پیشین در سال گذشته ۲۳ درصد افت را نشان می‌دهد.

از دلایل این قضیه می‌توان به همه‌گیری کرونا و در نتیجه نرفتن مردم به مغازه‌های محصولات موسیقی، لغو شدن کنسرت هنرمندان (و فروش نرفتن متعاقب سی‌دی‌ آلبوم‌ها در سالن‌ها) اشاره کرد. همچنین بیکار شدن شمار بسیاری در اثر شیوع همه‌گیری کرونا باعث شده است بخش عمده‌ای از مردم از بودجه‌های تفریحی خود بزنند.

علاوه بر موارد بالا، تمایل روزافزون مخاطبان به استفاده از سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی (استریمینگ) نیز از عوامل مهم کاهش فروش سی‌دی‌های موسیقی بوده است.

سرویس پخش موسیقی آنلاین اسپاتیفای (Spotify) گفته است در شش ماهه نخست امسال ۱۲ میلیون حساب «پرمیوم» فروخته است که در مجموع شمار مشتریانش را به ۱۳۸ میلیون نفر می‌رساند.

درآمد سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی در سال جاری به ۴.۸ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با سال گذشته افزایشی ۱۲ درصدی را ثبت کرده است.

انجمن صنفی ضبط موسیقی آمریکا می‌گوید سرویس‌های پخش آنلاین اکنون ۸۵ درصد بازار موسیقی را در اختیار دارند که در مقایسه با سال گذشته شش درصد رشد نشان می‌دهد.

منبع: یورونیوز

کد مطلب: ۱۶۹۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت