مویه های هنرمندان موسیقی برای استادشان

به دنبال درگذشت محمدرضا شجریان ـ هنرمند پیشکسوت در عرصه موسیقی ایران ـ بسیاری از هنرمندان به ویژه در عرصه موسیقی با انتشار پیام هایی در صفحات خود در شبکه های اجتماعی، درگذشت این هنرمند فقید را تسلیت گفتند.

مویه های هنرمندان موسیقی برای استادشان

کیهان کلهر، علیرضا قربانی، سالار عقیلی، محمد اصفهانی، سهراب پورناظری، احسان خواجه امیری، شهرداد روحانی، علی زندوکیلی، رضا بهرام و بسیاری دیگر از هنرمندان عرصه موسیقی درگذشت زنده یاد محمدرضا شجریان را با انتشار تصاویر یا صدای استاد آواز ایران، تسلیت گفتند.

در ادامه می توانید متن برخی از این پیام ها را بخوانید:

کیهان کلهر: جان از تن آواز رفت

کیهان کلهر، نوازنده شناخته شده کمانچه و از دوستان زنده یاد محمدرضا شجریان که چندی پیش با انتشار یک فیلم قدیمی از اجرای یک قطعه موسیقی با صدای محمدرضا شجریان و نوازندگی حسین علیزاده و خودش، تولد این هنرمند فقید را تبریک گفته بود، حالا با انتشار تصویری سیاه سفر ابدی او را تسلیت گفته است.

کلهر در پیامی کوتاه نوشت: «جان از تن آواز رفت.»

علیرضا قربانی: همیشه در قلبمان باقی خواهی ماند

همچنین علیرضا قربانی، خواننده به دنبال درگذشت زنده یاد محمدرضا شجریان با انتشار تصویری از این هنرمند پیکشسوت در عرصه موسیقی ایرانی، نوشت:

«تو که نازنده بالا دلربایی / تو که بی سرمه چشمون سرمه سایی / تو که مشکین دو گیسو در قفایی / به مو گویی که سرگردون چرایی

استاد شجریان عزیز همیشه در قلبمان باقی خواهی ماند.»

محمد اصفهانی: این مفارقت را تسلیت نمی گویم

محمد اصفهانی، خواننده نیز با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود، نوشت: «من از تو صبر ندارم که بی تو بنشینم. کسی دگر نتوانم که بر تو بگزینم. استاد، صدای بی نظیر شما با اشعار بی نظیری عجین شده که همواره در ما زندگی می کند. این مفارقت را تسلیت نمی گویم، چون شجریان مدت هاست که در مقام حضور متمکن است.

سالار عقیلی: رفتن تو آتش نهاد بر دل

سالار عقیلی، خواننده نیز با انتشار صدای محمدرضا شجریان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «رفتی و رفتن تو آتش نهاد بر دل. مرغ سحر، بزرگ مرد آواز و موسیقی و فرهنگ ایران، یادت گرامی ... تسلیت به خانواده محترم استاد شجریان و مردم سرزمینم.»

علی اکبر شکارچی: بدرود ای بانگ پایداری

علی اکبر شکارچی ـ نوازنده کمانچه و آهنگساز ـ نیز در یادداشتی، درگذشت خسروی آواز ایران را اینگونه تسلیت گفته است:

«چو گیسو بریدند بر سر زنان/ دریغا که شیری برفت از میان ( فردوسی)

مردم عزیز ایران: دریغ و درد که خبر مرگ استاد شجریان را بر قلم و بر زبان می آورم. نوع موسیقی و نبوغی که در ذات او بود، به گونه ای در تاریخ رقم خورده است که مرگ و زندگی را بهم درآمیخته. اطمینان دارم: اندیشه و آوازش، تا انسان زنده است، بهترین پناهگاه درتمام تنگناهای زندگی وسور و سوگ بشر است.

بدرود... ای دلیر مرد نغمه خوان و نغمه پرداز. بدرود ... ای خالق امید و نشاط. بدرود...ای آموزگارصبوری وپاکی. بدرود...ای بانگ بلند طلب وپایداری. بدرود... بدرود...»

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۷۲۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت