نظر آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره استاد شجریان

سرنا_خاطره ای بخوانید از ارسال هدیه آیت الله هاشمی رفسنجانی برای استاد محمدرضا شجریان.

نظر آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره استاد شجریان

غلامعلی رجایی مشاور مرحوم آیت الله هاشمی گفت: زمانی که آقای شجریان بیمار شد، آیت‌الله هاشمی من را با یک کتاب و دو انگشتر و دست‌خطی به عیادت ایشان فرستاد.

او افزود: البته نتوانستم با ایشان ملاقات کنم، چون در قرنطینه بودند، اما با خواهر آقای شجریان دیدار و هدیه‌ها را تقدیم کردم.

بعدتر که در مورد بازخورد این عیادت پرس‌وجو کردم، شنیدم ایشان بسیار خوشحال شده که آقای هاشمی به یادشان بوده است. دو انگشتر هم که نگین آن سنگ قبر امام حسین (ع) بود، به آقای شجریان و همسرشان هدیه کردیم و یک کتاب روزنوشت آیت‌الله هاشمی را که خودشان امضا کردند و نوشتند تقدیم به "هنرمند متعهد"

توضیح:

این خبر متعلق به آذر ماه ۱۳۹۵ است و آن روزها گفته شده بود: هاشمی رفسنجانی در حاشیه یکی از کتاب‌های اهدایی خاطرات خود نوشتند که «استاد شجریان شخصیت هنری نامدار در کشور هستند که عاشقان زیادی دارند.»

البته همین خبر کوتاه همان چهار سال پیش توسط رسانه های موسوم به اصولگرا تحمل نشد و در پی انتشار آن هم به هاشمی رفسنجانی تاختند و هم به شجریان. آن نقدها می گفتند هاشمی در دوره ریاست جمهوری هیچ عنایتی به هنر نداشت و ناگهان به یاد استاد موسیقی افتاده است و در این میان از نقد به استاد شجریان هم غافل نماندند.

منبع: تابناک

کد مطلب: ۱۷۴۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت