بازتاب ترور شهید فخری‌زاده در روزنامه های امروز دنیا

سرنا_یکی از اصلی ترین موضوعاتی که رسانه‌های جهان در دو روز اخیر مورد توجه قرار داده اند، ترور شهید محسن فخری‌زاده است. برخی از رسانه ها با نگاهی تحلیلی به این حادثه ترویستی، تأثیر آن را بر روابط بین الملل کشورها، مورد بررسی قرار داده اند.

بازتاب ترور شهید فخری‌زاده در روزنامه های امروز دنیا

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. از مهمترین اخباری که او امروز به آنها پرداخته، درگذشت دیه‌گو مارادونا است.

روایت آلبرت کوچویی از اخبار مهم رسانه‌های جهان در روز یکشنبه (۹ آذر ماه) به شرح زیر است:

_ «اکونومیست» با عنوان پدر برنامه‌های هسته‌ای ترور شد، از ترور شهید محسن فخری‌زاده نوشت؛ ترور محسن فخری زاده، تلاش‌های جو بایدن را برای بازسازی پیمان هسته‌ای، پیچیده کرده و در هم ریخت. این روزنامه عنوان کرده است که ترور دانشمندان ایرانی، بیش از هر مرگی، ایران را برآشفته می‌سازد.

_ روزنامه «گاردین» نیز با اشاره به ملامت‌ها علیه رژیم صهیونیستی در صفحه نخست از ترور دانشمند ایرانی می‌گوید.

_ روزنامه فرانسوی «لوموند» هم با عنوان تندروهای دولت ترامپ رو در رو با ایران، از ترور دانشمند ایرانی می‌نویسد؛ البته با نگاهی دیگر به پیمان برجام در ۲۰۱۵. ترامپ مانع بازگشت آمریکا به این پیمان است حال آن که، جو بایدن وعده کرده است به گفتمان با تهران، رو خواهد آورد.

_ «لوموند»، روزنامه فرانسه در نگاهی دیگر نوشت: ترور محسن فخری‌زاده، شخصیت کلیدی برنامه هسته‌ای ایران؛ تهران، اسرائیل را عامل حمله خواند و عهد کرد انتقام سخت در پیش است.

از سوی دیگر برخی از روزنامه های فرانسه، نگاهی به خشم و خروش فرانسویان به خشونت پلیس دارند، با جمعیت معترضی، که به خیابان‌های پاریس ریختند.

_ «لوفیگارو» نوشته است: فرانسه به اعتراض آمد.

_ «لوموند»، روزنامه دیگر فرانسه هم نوشت : با شعار قانون امنیت جهانی را به کنار بگذارید، جامعه ما بیش و بیشتر آزادی‌خواه است.

روزنامه انگلیسی «گاردین» نگاهی ویژه به بیماری کووید ـ ۱۹ دارد؛ واکسن آکسفورد مردان و زنان سالخورده را در برابر ویروس کرونا ایمن می‌سازد. با دوز بیشتر به سالخوردگان، بدن آنها در برابر ویروس مصون خواهد بود. این روزنامه به مواد شیمیایی موجود در مواد و محصولات مصرفی هر روزه آدم‌ها اشاره و عنوان کرده است که این واکسن می‌تواند اثرهای واکسن بر بدن انسان را دشوار کند. و اینکه دانشمندان درصدد حل مشکل گرما در انبار کردن واکسن کرونا هستند. نگهداری واکسن اکنون فقط در انجماد ۷۰ درجه ممکن است.

* از حاشیه خبرها:

«له رپوبلیکا»، روزنامه ایتالیایی نوشته است: روسیه می‌گوید آزمایش‌ها نشان داده است واکسن کووید سپوتنیک، تا ۹۵ درصد موثر بوده است. مقام‌های روسی مدعی هستند که تاثیر واکسن سپوتنیک بیش از واکسن «آسترا زنه کا» است.

روزنامه انگلیسی «گاردین» هم نوشت: دانشمندان آکسفورد می‌گویند نتایج واکسن ما را یک گام برای پایان‌بخشی به همه‌گیری کرونا، نزدیک‌تر می‌کند.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۸۰۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت