«ایران بزرگ روی تخت افتاده‌ست»

سرنا_از هر گوشه کشور به علی دهباشی سلام می‌کنند و برایش آرزوی سلامتی دارند. شاعری از تاجیکستان شرح حال روزهای ابتلای او به کرونا را با «ایران بزرگ روی تخت افتاده‌ست» توصیف می‌کند.

«ایران بزرگ روی تخت افتاده‌ست»

به گزارش سرنا، چند روزی است که علی دهباشی، چهره پیشکسوت حوزه کتاب و ادبیات و مدیرمسئول مجله «بخارا» به دلیل ابتلا به کرونا در بستر بیماری و در بیمارستان بستری است؛ این مسئله موجب نگرانی اهالی فرهنگ، ادب، هنر، علم و هر آن‌که او را می‌شناسد، شده است. حالا کلماتی بعضا روی کاغذ و بعضی دیگر در نجوایی کوتاه به سوی او روانه می‌شوند تا یادآور شوند باید به خانه‌اش و «بخارا» بازگردد و همه در انتظارش هستند.

محمدرضا باطنی، زبان‌شناس، نویسنده و مترجم در پیامی صوتی با علی دهباشی سخن می‌گوید و پس از احوال‌پرسی بیان می‌کند: «من می‌دونم که شما به زندگی امیدوار هستید و امید چیز بسیار خوبی‌ست. شما از ارکان مهم فرهنگ این مملکت هستید. فرهنگ مملکت به شما نیاز داره...»

محمدحسین پاپلی‌یزدی، جغرافیدان، محقق و نویسنده نیز در پیامی صوتی از احوال علی دهباشی جویا می‌شود و سپس می‌گوید: «ما همه نگران شما هستیم... این‌جا در مشهد برای شما دعا می‌کنیم...»

او در پایان برای بازگشت هرچه زودتر دهباشی به خانه اظهار امیدواری می‌کند.

فاطمه معتمدآریا، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر نیز در پیامی صوتی برای علی دهباشی آرزوی سلامتی می‌کند و سپس می‌گوید: «مطمئن باشید که این‌قدر انرژی‌های خیلی خیلی خوب دنبال شما هست و همه منتظر دیدار مجدد شما و خریدار بخارا هستند...»

همچنین اردشیر صالح‌پور، نویسنده و متخصص پژوهش‌ هنر و هنرهای نمایشی در دست‌نوشته‌ای برای علی دهباشی می‌نویسد: «استاد علی دهباشی، چهره نام‌آشنای علم و ادب و فرهنگ به چنگال ویروس اهریمنی گرفتار شده و در بیمارستان نفسش به شماره افتاده است. او بیش از سلامتی خود همچنان نگران انتشار مجله وزین و فرهنگی بخاراست.

در این چهاردهه، دهباشی با روغن وجود خویش، چراغ ادب و فرهنگ ملی را فروزان نگاه داشته است و در قد و قواره یک فرهنگستان ادبی به معرفی چهره‌های ملی و پنهان این مرز و بوم پرداخته است که شایسته تقدیر است و سزاوار تحسین...

با حمایت و خرید آثار مجله بخارا دغدغه‌اش را کاهش دهیم...»

در این میان از فردوس اعظم، شاعر اهل تاجیکستان نیز سروده‌ای برای علی دهباشی رسیده که چنین است: «نه مثل کسی که از درخت افتاده‌ست/ نه آن‌که از آستان بخت افتاده‌ست

این مرد فقط علی دهباشی نیست/ ایران بزرگ روی تخت افتاده‌ست»

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۹۶۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت