دلیل ترس تلویزیون از ستاره‌ها و هنرمندان موفق

سرنا_تفکرات کهنه مدیران، بی‌اعتنایی به سلیقه مردم و بی‌میلی مخاطبان به این رسانه، از جمله دلیل‌هایی است که کاربران خبرآنلاین برای دور شدن هنرمندان موفق از صدا و سیما برشمرده‌اند.

دلیل ترس تلویزیون از ستاره‌ها و هنرمندان موفق

چند وقتی است شبکه نمایش خانگی، میزبان برنامه‌سازانی شده است که از تلویزیون کوچ کرده‌اند؛ هنرمندانی مانند هومن سیدی، پیمان قاسم‌خانی و به تازگی رضا عطاران. این‌که چرا این نویسندگان، کارگردانان و برنامه‌سازان، دیگر جایی در صدا و سیما ندارند، پرسشی اساسی است که یک پاسخ ندارد.

بیشتر بخوانید: ماجرای عجیب ممنوع‌التصویری مهراب و پیمان قاسمخانی در تلویزیون

برخی از هنرمندان موفق تلویزیون، مانند اصغر فرهادی، به دلیل پُرکاری و حضور درخشان در سینما، طبیعی است دیگر نام‌شان در تیتراژ سریال‌ها دیده نشود. کسی چون رضا عطاران، خودش تصمیم گرفته دیگر با تلویزیون کار نکند و افرادی چون پیمان قاسمخانی، مورد غضب سازمان صدا و سیما قرار گرفته‌اند. دلیل دوری این هنرآفرینان از تلویزیون هرچه باشد، نتیجه‌اش دست خالی شدن این رسانه است که در کیفیت تولیداتش تاثیر منفی گذاشته.

به همین دلیل، در یک نظرخواهی، از مخاطبان خواسته شده تا بگویند به نظرشان، چرا تلویزیون در به خدمت گرفتن ستاره‌هایی که روزگاری آثاری درخشان در این رسانه تولید می‌کردند، ناتوان است؟ در ادامه، پاسخ به این پرسش را بخوانید.

تفکرات کهنه و بی‌اعتنایی به سلیقه مردم

در نظرخواهی خبرآنلاین از کاربران، چند دلیل عمده، در توضیح کاهش حضور بازیگران و کارگردانان سرشناس در تلویزیون ارائه شده است. یکی از کاربران بی‌نام دراین‌باره نوشت: «دلیلش روشن است، یک عده مسئول‌نما، بر مخالفت با سلایق و علایق مردم پافشاری می‌کنند و بسیاری از هنرمندان محبوب تلویزیون و سینما را مجبور به گوشه‌نشینی یا ترک وطن کرده‌اند، نتیجه هم شده وضعیت تاسف‌آوری که امروز شاهدش هستیم...»

یکی دیگر از مخاطبان نظر داد: «در حال حاضر صدا و سیما با فراری دادن چهره‌ها به یک رسانه با یک سری تولیدات برای بخش خاصی از جامعه تبدیل شده است و گویا به همین موضوع هم راضی است.»

کاربری دیگر به کنایه نوشت: «نه این‌که ستاره‌های دیگرش مثل عادل فردوسی‌پور را خیلی با عزت و احترام نگه داشت، که حالا بخواهد باقی افراد را برگرداند...»

یکی از دنبال‌کنندگان هم درباره عملکرد صدا و سیما در این عرصه نوشت: «صداوسیما در اختیار افراطی‌هایی است که تفکر کهنه دارند و از علم روز به‌دور هستند، هزاران میلیارد پول مردم خرج گروه خاصی می‌شود و از متخصصان استفاده نمی‌کنند تا رانت بازی و زد وبند انجام دهند.»

تلویزیون از ستاره‌ها می‌ترسد

در این میان هم عده‌ای معتقدند که چون دستمزد ستاره‌ها بالا است، تلویزیون از پرداختش ناتوان است به همین دلیل چون از لحاظ مالی نمی‌تواند آن‌ها را تامین کند، هنرمندان نیز، ترجیح می‌دهند در این رسانه ایفای نقش نکنند.

کاربری در این راستا نظر داد: «امثال این به اصطلاح هنرمندان که نام بردید، حتی اگر تلویزیون به لحاظ عقیده‌ای هم با آن‌ها مشکلی نداشته باشد، حالا به قدری معروف هستند که واقعا تلویزیون از پس دستمزدشان برنمی‌آید..»

یکی دیگر از مخاطبان به ترس صدا و سیما از افراد مشهور اشاره کرد و نوشت: «سوالی که جوابش معلوم است؛ تلویزیون خودش ستاره‌ها را دور می‌کند. چون از شهرت زیاد آن‌ها می‌ترسد و می‌داند که از ستاره، نمی‌توان یک بله قربان‌گو ساخت.»

کاربر دیگری اما معتقد بود که صدا و سیما به دنبال اهداف خودش است و درباره این موضوع نوشت: «صداوسیما فقط به فکر تبلیغ و درآمد خودش است، نه احترام به مخاطب.»

مخاطبی به نام سارا هم با وارد کردن ایراد به رفتار هنرمندان نوشت: «این ستاره‌های فعلی، وقتی ناشناخته بودن با نردبان تلویزیون به شهرت رسیدن و حالا نمک‌دان شکستند.»

کاربری با نام سها هم عملکرد بازیگران را زیر سوال برد و نوشت: «آن موقع که کسی آنها را نمی‌شناخت، تلویزیون ناز و مامانی بود، حالا که دیگر همه این افراد را می‌شناسند، تلویزیون اَخ و پیف شده است.»

مگر کسی تلویزیون نگاه می‌کند؟

بخشی از کاربران نیز دلیل جدایی هنرمندان سر شناس از صدا و سیما و ترجیح آن‌ها به فعالیت در پلتفرم‌های دیگر را بی‌مخاطب شدن صدا و سیما و نداشتن بیننده دانستند. کاربری با نام بیتا در این‌باره نوشت: «مگر کسی هم صدا و سیما... را نگاه می‌کند؟»

سامی هم درباره بی‌کیفیت شدن برنامه‌های صدا و سیما نظر داد: «میدان، میدان بی‌هنرها است همین می‌شود که تلویزیون بیننده ندارد.»

نیما هم درباره ناتوانی تلویزیون در جذب مخاطب نوشت: «خیلی وقت است که تلویزیون در همه چیز ناتوان است.»

شما هم دیدگاه خود را در این باره در قسمت کامنت ها بیان کنید.

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۱۹۸۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت