چاپ کتابی درباره خشونت خانگی علیه مردان/ آیا شمع زندگی‌تان هنوز روشن است؟

سرنا_کتاب «آیا شمع زندگی‌تان هنوز روشن است؟» نوشته میترا زارع توسط انتشارات سی‌دا منتشر و راهی بازار نشر شد.

چاپ کتابی درباره خشونت خانگی علیه مردان/ آیا شمع زندگی‌تان هنوز روشن است؟

کتاب «آیا شمع زندگی‌تان هنوز روشن است؟» نوشته میترا زارع به‌تازگی توسط انتشارات سی‌دا منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب با محوریت بررسی خشونت خانگی علیه مردان نوشته شده و نسخه کامل‌تر کتاب «زنان خاکستری و مردان نقره‌ای» محسوب می‌شود که این‌نویسنده چندسال پیش منتشر کرد.

مولف کتاب پیش‌رو در این‌اثر، به جستجوی ریشه‌های مساله طلاق پرداخته و خلاف کتاب «زنان خاکستری و مردان نقره‌ای» که دایره پژوهش‌هایش مربوط به خانواده‌های ایرانی بود، محدوده پژوهش و تحقیق را به خارج از مرزهای ایران و دیگر کشورها هم برده است.

«آیا شمع زندگی‌تان هنوز روشن است؟»، سه‌بخش اصلی با عناوین «آیا مهر در زندگیتان جاری است؟»، «رفتار خود را تغییر دهید تا زندگیتان تغییر کند» و «مردان نقره‌ای» دارد.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

خشونت خانگی، ناخشنودی در زندگی مشترک است. نحوه سپری‌کردن زمان فراغت نیز می‌تواند سطح رابطه یک زن و مرد را نشان دهد. وقتی مردی بیشتر زمان خود را با تماشای تلویزیون، گذراندن در رسانه‌های اجتماعی، کتاب خواندن بی‌رویه، ترجیح‌دادن دوستان به خانواده، قمار و نوشیدن الکل، نشان می‌دهد که او تمایل به تقسیم زمان آزاد و تعطیلات خود با همسرش نیست و یا فرزندانش برایش کسالت‌آور هستند و احساس را که با انجام کارهای مورد علاقه خود به دست می‌آوردند، با همسرشان تجربه نمی‌کنند.

بیشتر آنها علاقه‌مند به یافتن دوستان اجتماعی جدید، زن یا مرد، هستند و وقت خود را با آنها می‌گذرانند. برخی از آنها جذابیتی در زندگی خود نمی‌بینند. آنها به دگرگون کردن چیزهایی که دوست ندارند و یا بیان ناخشنودی‌های خود اهمیتی نمی‌دهند و در مدت زمان کوتاهی رابطه کلامی با همسرش از بین می‌رود و جز در موارد پیش پا افتاده، با هم حرف نمی‌زنند. به همین‌ترتیب فاصله بین هر دو زیاد می‌شود و از افکار و عقاید همدیگر دور می‌مانند.

این کتاب با ۱۵۹ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۰۲۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت