«جودی فاستر» نخل طلای افتخاری می گیرد

سرنا_هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن با اعطای جایزه نخل طلای افتخاری از «جودی فاستر» بازیگر، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی تقدیر می کند.

«جودی فاستر» نخل طلای افتخاری می گیرد

این بازیگر برنده اسکار به عنوان میهمان افتخاری مراسم افتتاحیه جشنواره کن ۲۰۲۱، این رویداد سینمایی را افتتاح خواهد کرد و جایزه نخل طلای افتخاری کن را از «اسپایک لی» رئیس هیات داوران بخش رقابتی دریافت خواهد کرد.

«جودی فاستر» به جمع چهره های نامداری چون «ژن مورو»، «برناردو برتولوچی»، «جین فوندا»، «ژان-پل بلموندو»، «مانوئل دی اولیویرا»، «ژان پیر لئو»، «آنیس وردا» و «آلن دلون» خواهد پیوست که پیش از این موفق به کسب جایزه نخل طلای افتخاری جشنواره کن شده اند.

جشنواره کن این جایزه را به پاس کارنامه درخشان هنری و شخصیت منحصر به فرد «جودی فاستر» که تعهدی جدی نسبت به مسائل مهم زمانه دارد به وی اعطا خواهد کرد.

«جودی فاستر» در سال ۱۹۷۶ و زمانی که تنها ۱۳ سال داشت برای معرفی فیلم «راننده تاکسی» ساخته «مارتین اسکورسیزی» روی صحنه جشنواره کن رفت و این فیلم در نهایت موفق به کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم شد و حالا پس از چهل و پنج سال بار دیگر به جشنواره کن می آید تا این بار جایزه نخل طلایی خودش را دریافت کند.

«فاستر» تاکنون در حدود ۵۰ فیلم سینمایی بازی کرده و چهار فیلم بلند را هم کارگردانی کرده است. این بازیگر ۵۸ ساله دو بار برای فیلم‌های «متهم» (۱۹۸۸) و «سکوت بره‌ها» (۱۹۹۱) اسکار نقش اصلی زن دریافت کرده و در نقش مقابل بازیگرانی مطرحی چون «رابرت دنیرو»، «آنتونی هاپکینز»، «مل گیبسون»، «کریستین استوارت» و «دنزل واشنگتن» بازی کرده است و سابقه همکاری با کارگردانانی چون «دیوید فینچر»، «رابرت زمکیس»، «اسپایک لی»، «آلن پارکر» و حتی «کلود شابرول» را در کارنامه دارد.

«زانده تاکسی» (۱۹۷۶)، «تماس» (۱۹۹۷)، «اتاق وحشت» (۲۰۰۲)، «نقشه پرواز» (۲۰۰۵)، «نفوذی» (۲۰۰۶) و «شجاع» (۲۰۰۷)، «کشتار» (۲۰۱۱) و «الوسیون» (۲۰۱۳) از مهم ترین فیلم ها با بازی «جودی فاستر» هستند. او همچنین کارگردانی دو اپیزود از سریال «نارنجی همان سیاه است»، یک اپیزود از سریال معروف «خانه پوشالی» و همچنین فیلم «مانی مانستر» با بازی «جورج کلونی» و «جولیا رابرتس» را نیز بر عهده داشته است.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن نیز از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) و با حضور «اسپایک لی» کارگردان آمریکایی به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی برگزار خواهد شد و فهرست فیلم های حاضر در این رویداد سینمایی فردا سوم ژوئن (۱۳ خرداد) طی یک نشست خبری در پاریس اعلام می شود.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۹۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت