هنرمندانی که از شدت فقر در دوران کرونا به سوءتغذیه مبتلا شدند و صدایشان به جایی نرسید

سرنا_علی عامل‌هاشمی می‌گوید در طول دوران شیوع کرونا، در میان گزارش‌هایی که در خانه تئاتر دریافت می‌کردند، شاهد مطالبی در مورد ابتلاء به سوءتغذیه بازیگران یا دستیاران کارگردان یا دستیاران صحنه‌ای بودند که عضو این نهاد صنفی‌اند و تا پیش از این روزگارشان را با درآمد حاصل از کار در حوزه تئاتر می‌گذراندند.

هنرمندانی که از شدت فقر در دوران کرونا به سوءتغذیه مبتلا شدند و صدایشان به جایی نرسید

علی عامل‌هاشمی این روزها نمایش «خانواده آقای هاشمی» را روی صحنه دارد. نمایشی به نویسندگی او و کارگردانی مشترک او و هادی عامل و با بازی این دو در کنار مسعود حجازی‌مهر، فهیمه باروتچی، بهادر اورعی، سینا رازقی، فاطمه عباسی، سالار دریامج، فرشته قاسم‌پور و یاسمن رضازاده که هر شب ساعت ۱۹:۱۵ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

عامل‌هاشمی در پاسخ به این سوال که «با توجه به این که در دوران شیوع کرونا تمرین کرده و روی صحنه رفته‌اند عملکرد اداره‌کل هنرهای نمایشی را در این دوران چگونه دیدند؟ با ذکر این نکته که مدیریت‌کردن در شرایط عادی، انجام وظیفه روزانه است و در دوران بحران است که شَمِ مدیریتی می‌خواهد، امری که متاسفانه شاهدش نبودیم»، می‌گوید: «نام این اداره‌کل، اداره‌کل هنرهای نمایشی است و هنگامی که نمایشی وجود ندارد طبیعتا وجود آن نیز زیر سوال می‌رود و در واقع نمی‌توان پاسخی برای این سوال یافت که مدیرکل این اداره، مدیر چه چیزی است و چه کاری انجام می‌دهد. پس هنگامی که در بحرانی مانند کرونا قرار می‌گیریم که نمایشی وجود ندارد، وظیفه این اداره‌کل، حمایت است.»

او می افزاید: «ما در طول دوران شیوع کرونا، در میان گزارش‌هایی که در خانه تئاتر دریافت می‌کردیم، شاهد مطالبی در مورد ابتلاء به سوءتغذیه بازیگران یا دستیاران کارگردان یا دستیاران صحنه‌ای بودیم که عضو این نهاد صنفی هستند و تا پیش از این روزگارشان را با درآمد حاصل از کار در حوزه تئاتر می‌گذراندند. البته شاید مدیران و مسئولان اداره‌کل هنرهای نمایشی هم به عنوان بخشی از خانواده تئاتر، شاهد این مشکلات بوده‌ اما توانی برای حل‌وفصل آن نداشته‌اند.»

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۲۱۱۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت