داروغه‌زاده: بیش از ۱۰۰ فیلم فرم جشنواره را پر کرده بودند

سرنا_ دبیر سی وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: بیش از ۱۰۰فیلم فرم جشنواره را پر کرده بودند و طبیعی است که همه دوست دارند در این رویداد حضور داشته باشند. وقتی انتخاب نمی‌شوند از هیات انتخاب دلخور می‌شوند.

داروغه‌زاده: بیش از ۱۰۰ فیلم فرم جشنواره را پر کرده بودند

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر درباره تنوع ژانری در آثار امسال جشنواره فیلم فجر گفت: به هرحال فیلم‌ها را فیلمسازان می‌سازند و تنوع ژانری جشنواره به طور مستقیم به تولیدات آن‌ها بستگی دارد. اما خداراشکر امسال هم تنوع موضوعی و هم تنوع ژانری داریم.

وی ادامه داد: به جز موضوعات متنوع، فیلمسازانی از طیف‌های مختلف هم در جشنواره سی و هشتم حضور دارند. به همین دلیل به نظرم جشنواره فعلی متنوع باشد.

داروغه‌زاده درباره برخی از حواشی جشنواره امسال و اعلام انصراف برخی از سینماگران بیان کرد: هیچ فیلمسازی از جشنواره انصراف نداده و همه فیلم‌ها در این رویداد حضور خواهند داشت.

وی افزود: تعداد بسیار کمی از عوامل برخی از فیلم‌ها اعلام کرده‌اند در جشنواره حضور پیدا نمی‌کنند که آن‌هم تحت‌تاثیر اتفاقات تلخ اخیر در جامعه است. البته حتما همین دوستان هم به خاطر مردم در جشنواره شرکت خواهند کرد. ما هیچ نگرانی بابت عدم حضور فیلمسازان در جشنواره نداریم.

دبیر جشنواره درباره حضور سینماگران در جشنواره امسال گفت: همه داغداریم اما فیلمسازان به این نتیجه رسیده‌اند که حضورشان در جشنواره فجر و اکران فیلم‌هایشان می‌تواند مرهمی بر دردهای مردم باشد.

ابراهیم داروغه‌زاده با اشاره به حاشیه‌سازی یکی دوفیلمساز که فیلم‌شان برای رقابت در جشنواره انتخاب نشده توضیح داد: بیش از ۱۰۰فیلم فرم جشنواره را پر کرده بودند و طبیعی است که همه دوست دارند در این رویداد حضور داشته باشند. وقتی انتخاب نمی‌شوند از هیات انتخاب دلخور می‌شوند. هرکدام از دوستان به شکل خاصی دلخوری خودشان را ابراز می‌کنند.ممکن است برخی به چینش هیات انتخاب ایراد بگیرند.

دبیر جشنواره با اشاره به نحوه گزینش فیلم‌ها و نقش مسائل غیر سینمایی در انتخاب آن‌ها بیان کرد: در هیات انتخاب بیش از ۸۰ فیلم بررسی شد. بحث‌های ممیزی به شورای پروانه نمایش مربوط است. مساله هیات انتخاب، مساله ممیزی نیست.

کد مطلب: ۱۲۹۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت