گشتی در نمایشگاه «کلود مونه» در ایام قرنطینه + عکس

سرنا_ موزه «باربرینی پوتسدام» واقع در آلمان یکی از چندین موزه سراسر جهان است که این روزها به دلیل شیوع ویروس «کرونا» ناچار به بستن درب‌هایش به روی علاقه‌مندان شده است، اما وبسایت «آرت‌نت نیوز» در گزارشی به یکی از نمایشگاه‌های لغو شده این موزه پرداخته است.

گشتی در نمایشگاه «کلود مونه» در ایام قرنطینه + عکس

به گزارش سرنا به نقل از «آرت‌نت نیوز»، نمایشگاه «مونه: مکان‌ها» آثار «کلود مونه» نقاش نامدار فرانسوی را در زمان سکونت و بازدیدش از شهرهای مختلف به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه بیش از صد اثر این هنرمند از جمله نخستین تابلوها و سری تابلوهای مشهور «نیلوفر آبی» که در اواخر دوران حرفه‌ای «مونه» و زمانی که در دهکده «ژیورنی» زندگی می‌کرد را در برمی‌گیرد.

بازدیدکنندگانی که از نمایشگاه «مونه : مکان‌ها» دیدن می‌کنند، با گشتی در اتاق‌های مختلف قادر خواهند بود روند پیشرفت «مونه» و اوج گرفتن او در مجموعه تابلوهای سال‌های پایانی‌اش را دنبال کنند و مکان‌های مختلفی که الهام بخش آثار فضای باز امپرسیونیست «مونه» شدند را از نزدیک احساس کنند.

اغلب آثار این نمایشگاه جامع که تشنگی پایان ناپذیر «کلود مونه» برای یافتن منابع جدید الهام بخش با سفر رفتن به مناظر مختلف جهان را به نمایش می‌گذارند، از مجموعه شخصی بنیان‌گذار موزه «باربرینی پوتسدام» و برخی از آن‌ها از «موز هنر دنور» امانت گرفته شده‌اند.

با توجه به مطلبی که در وبسایت این موزه منتشر شده است، «کلود مونه» برای خلق تابلوهای منظره بارها از یک مکان بازدید می‌کرد و مجموعه‌ تابلوهای بی‌نظیری را از یک موقعیت مکانی خلق می‌کرد. او در طول سفرهای خود، تابلوهای منظره بسیاری را از هلند گرفته تا لندن و ونیز خلق کرد.

نتیجه دقت او به نحوه به تصویر کشیدن نور، مجموعه تابلوهای نقاشی مختلفی با زمان‌بندی‌های دقیق و مشخص یک موقعیت مکانی بود.

یکی از تابلوهای نقاشی سال ۱۸۹۰ «مونه» که از مجموعه تابلوهای نقاشی «کومه های علف خشک» محسوب می‌شود، چندی پیش در حرای ساتبیز به قیمت ۱۱۰.۷ میلیون دلار فروخته شد و یک رکورد را در فروش آثار هنری امپرسیونیسم ثبت کرد.

آثار «مونه» همواره به دلیل نحوه به تصویر کشیدن تابش نور و تأثیرگذاری در جنبش هنری امپرسیونیسم مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

در ادامه تصاویری از این نمایشگاه را مشاهده می‌کنید:

کد مطلب: ۱۴۰۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت