سازمان سینمایی برای جلوگیری از ضرر سینماها چه کرده؟!/ پشت پرده مناظره جنجالی سریال پایتخت

سرنا_در اولین قسمت از برنامه "برداشت" در سال ۹۹ با شما هستیم تا به اکران آنلاین فیلم‌ها برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر سینما بپردازیم.

سازمان سینمایی برای جلوگیری از ضرر سینماها چه کرده؟!/ پشت پرده مناظره جنجالی سریال پایتخت

فیلم های سینمایی که منتظر باز شدن سینماها برای اکران هستند، شاید راه میانبری برای دیده‌شدن پیدا کنند.

موضوع اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی که در جهان پدیده‌ای متداول است اما در ایران هنوز امتحان نشده، قرار است به کمک سینمای ایران بیاید. وی او دی‌های متعددی پیشنهاد دادند که می توانند میزبان اکران آنلاین باشند. در این روش شما با خرید یک بلیت به مدت چند ساعت، لینک تماشای فیلم را به دست می‌اورید که البته امکان دانلود ندارد.

گفته شده بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی در انتظار باز شدن سینماها هستند و البته شاید هیچ وقت فرصت دیده شدن در سینما به آنها نرسد. برای همین، حضور در سامانه‌های انلاین فرصت خوبی برای دیده شدن آنهاست. هرچند که اکران فیلم‌ها به صورت انلاین ریسک بزرگی به شمار می‌آید چون هنوز در ایران هیچ براوردی از امکان موفقیت و میزان استقبال وجود ندارد. تنها می‌دانیم که ۵ میلیون نفر در ایران مشتری سامانه‌های ویدئویی هستند. برای همین هر فیلمی که برای اولین بار بخواهد وارد اکران انلاین شود ریسک بزرگی کرده است. ریسکی که ابراهیم حاتمی کیا و سازمان اوج انجام دادند و فیلم «خروج» را به عنوان اولین فیلمی که به طور مستقیم وارد چرخه اکران انلاین می‌شود، معرفی کردند.

ازطرفی مهمترین خبر سینمایی، همان بسته ماندن سینماها برای رعایت مسائل بهداشتی است. سینماها عملا اکران نوروزی را در تعطیلی کامل گذراندند. در یک حساب سرانگشتی تعطیلی سینماها در نوروز امسال بیش از ۱۷ میلیارد تومان ضرر به جا گذاشته است. البته این رقم بدون احتساب رشد قیمت بلیت سینماها بود که سالانه اتفاق می‌افتد. طبق اعلام وزارت ارشاد، تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری تا اطلاع ثانوی ادامه دارد. اما از طرفی، سینمادارها می‌گویند تعطیلی سینما تا روزی ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌تواند به یک سینما ضرر بزند.

اما به نظر شما سازمان سینمایی برای کم‌کردن ضرر و زیان سینماها چه کار کرده؟! این سازمان از اوایل اسفندماه قرار بود طرحی برای جبران خسارت‌ها اعلام کند اما در نهایت همه ایده‌ها به پیشنهاد اعطای یک وام ضعیف و ناچیز ختم شد. پیشنهادی که بیشتر باعث تمسخر تدبیر سازمان سینمایی شد.

در ادامه برنامه برداشت گپ و گفت‌مان را با بهرام افشاری بازیگر سریال «پایتخت» خواهید دید.

در پایان این قسمت، گفتگوی پدرام ابدان با کیوان امجدیان، تحلیلگر و منتقد سینمایی را شاهد خواهیم بود.

برنامه برداشت این هفته را ببینید و نظر بدهید.

کد مطلب: ۱۴۱۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت