دیوید گیلمور از سیروان خسروی کپی کرد؟/ ویدئو

سرنا_سیروان خسروی در واکنش به ادعای کاربران فضای مجازی که قطعه "حباب" او را کاور یا کپی نامیدند، مدعی شد این یک شباهت اتفاقی است و حتی اثری از دیوید گیلمور به قطعه "نه نرو" او شباهت دارد.

حجم ویدیو: ۶۶۶.۱۱K | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۲۵ دانلود ویدیو

سیروان خسروی اخیراً آلبوم جدیدی تحت عنوان "مونولوگ" منتشر کرده که برخی از شنوندگان موسیقی مدعی شده‌اند ملودی و تنظیم یکی دو قطعه از این آلبوم از جمله اثر "حباب"، کپی یا الهام گرفته شده از موزیک‌های خارجی است. آنها این شباهت‌ها را از چند وجه بررسی کرده‌اند و نوشته‌اند با توجه به علاقه سیروان خسروی به موزیک راک در سطح بین‌المللی، این شباهت‌ها نمی‌تواند ناخودآگاه اتفاق افتاده باشد.

​این برای نخستین بار نیست که سیروان خسروی متهم به کپی‌کاری می‌شود و پیشتر اتهام کاور بودن قطعاتی نظیر "هفتاد میلیون ستاره" و "خاطرات تو" و حتی کپی بودن کاور آلبوم "جاده رویاها" سیروان خسروی از کاور آلبوم عمرو دیاب مطرح شده بود، با این وجود سیروان اعتقاد دیگری دارد و آن‌چه که برخی از آن تحت عنوان "کپی" یاد می‌کنند را صرفاً "شباهت اتفاقی" می‌نامد.

​این خواننده اخیراً پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده که در آن مدعی شده قطعه Rattle That Lock از دیوید گیلمور، خواننده و گیتاریست افسانه‌ای پینک فلوید، به قطعه "نه نرو" از سیروان خسروی که چهار سال قبل‌تر منتشر شده شباهت دارد.

سیروان با کنایه نوشته است: "خیلى وقتها شباهتى که از نظر ما "عامدانه س"، میتونه در واقعیت فقط و فقط یک شباهت "اتفاقى" بوده باشه.زیاد به خودتون سخت نگیرین."

با این وجود ادعای سیروان باز هم بی جواب نماند و برخی از کاربران مدعی شدند که ملودی "نه نرو" سیروان شباهت بسیار زیادی با آهنگ brothers keeper از گروه FIREWIND دارد که در سال ۲۰۰۳ منتشر شده است.

منبع: ایران آرت

کد مطلب: ۱۶۲۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت