«بچه مهندس ۴» ساخته می‌شود

سرنا_وقتی فصل سوم «بچه مهندس» به پایان رسید، سؤالی که برای بسیاری پیش آمد که آیا این آخرِ ماجرای «بچه‌مهندس» بود یا ادامه دارد؟

«بچه مهندس ۴» ساخته می‌شود

حسن وارسته نویسنده سریال گفته بود قصه جوانی جواد را بسته‌ایم و پایان جوانی‌اش را خواهیم دید اما باز هم بنا به درخواست مردم و سازمان صداوسیما می‌توانیم در فصل‌های بعدی جواد را حتی در سال ۱۴۰۰ هم ببینیم. صحبت‌های بسیاری شد آیا این آخرِ ماجرای جواد جوادی بود و یا غفاری و همکارانش این سریال را به فصل بعدی یا حتی فصول بعدی خواهند کشاند؟

این پرسش را تهیه‌کننده بعد از پاسخگویی به سؤالات و نظرات مردم در سامانه ۱۶۲ این چنین پاسخ داد: «غالب مخاطبان از سریال «بچه مهندس ۳» راضی بودند و مشتاق بودند سریال برای فصل چهارم هم ادامه پیدا کند و با توجه به استقبالی که شده دوستان تقاضا داشتند فاز چهارم را به اجرا برسانیم. حتی از بازیگران فصل سوم هم استفاده کنیم و جمع‌بندی سازمان است که آیا باید سریال ادامه یابد یا عزتی که برای سریال ایجاد شده است، باقی بماند.»

حسن وارسته نویسنده سریال در توضیحات بیشتری گفت: «فیلمنامه شروع شده و کار را فعلاً تنهایی جلو می‌برم، اگر ضرورت اقتضاء کرد و لازم شد تیم نگارشی اضافه خواهیم کرد.»

نویسنده سریال در پاسخ به این سؤال که در اکثر مواقع سریال‌های چند فصله و دنباله‌دار با مشکل کلیشه و تکرار مواجه شده‌اند آیا برای از بین رفتن آن موفقیت‌های به‌دست آمده ترسی داشتید یا تمهیدی اندیشیدید که نوارِ این موفقیت‌ها در فصل چهارم ادامه پیدا کند، افزود: «به هر صورت ترس وجود دارد، زمانمان کمتر شده، چون فصل قبلی را این موقع‌ها فیلمبرداری می‌کردیم، از این جهت فشار بیشتر است و البته توقعات هم بیشتر است. گرچه در جشن‌های اخیر، کارهای تلویزیونی را کاندید کردند و جایزه دادند و هیچ اسمی از "بچه‌مهندس" نیاوردند منتها ما کارمان را کردیم و هدیه‌مان را از مردم گرفتیم

او افزود: «باید قصه را محکم‌تر کنیم و از طرفی فیلمنامه را برسانیم تا کار زودتر کلید بخورد. قصه‌ای سر و شکل‌دار و محکم‌تر از فصل قبلی که بتوانیم بر توفیقات آن کار بیفزاییم. سعی‌مان این است هرچه زودتر فیلمنامه را آماده و به سرانجام برسانیم. قصه را خیلی دوست داریم مطمئن باشید به قصه محکمی نرسیده بودیم این کار را ادامه نمی‌دادیم.»

وارسته درباره پیش‌بینی برای کلیدخوردن و شروع فیلمبرداری و تغییرات در ترکیب بازیگران و عوامل،‌ توضیح داد: «شروع فیلمبرداری در حیطه اختیارات تهیه‌کننده است اما احتمالاً پاییز بتوانیم فصل چهارم «بچه‌مهندس» را شروع کنیم. درباره ترکیب بازیگران فصل چهارم این سریال تلویزیونی، باید بگویم نویسنده بر اساس درام و ضرورت شخصیت‌ها کار را جلو می‌برد. اگر کسی اضافه شود در قصه می‌آوریم و اگر کسی به ضرورتِ درام باید حذف شود نویسنده این کار را می‌کند. یادمان نرود قصه، قصه «بچه مهندس» است. در فصل‌های قبلی بازیگرانی داشتیم که دوست داشتند جواد را به اهدافش برسانند.»

نویسنده سریال «بچه‌مهندس» در پایان خاطرنشان کرد: کارهای دیگری پیشنهاد شده اما به ضرورت و اهمیت «بچه‌مهندس»" قراردادهایشان را منتفی کردم. چون کار حساس است؛ طبیعتاً فصل چهارم ۳۰ قسمتی به آنتنِ ۱۴۰۰ می‌رسد.

منبع: تسنیم

کد مطلب: ۱۶۳۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت