درگذشت ۳ کارشناس میراث فرهنگی در مأموریت

سرنا_«محسن شیخ‌الاسلامی»، «ابوالفضل عبیدی» و «محمدرضا سندگل» کارشناسان میراث فرهنگی سه استان مختلف کشور در حین انجام مأموریت در محور نیک‌شهر - چابهار تصادف کردند و از دنیا رفتند.

درگذشت ۳ کارشناس میراث فرهنگی در مأموریت

محمد سپنجی کارشناس میراث فرهنگی با اعلام این خبر گفت: محسن شیخ‌الاسلامی و ابوالفضل عبیدی - دو کارشناس دفتر محوطه‌ها و بناهای تاریخی وزارتخانه میراث فرهنگی - که برای بازدید از چند بنای تاریخی سیستان و بلوچستان به این استان رفته بودند، پس از برگزاری جلساتی در روز یکشنبه ۱۹ مهر، بامداد امروز - دوشنبه ۲۰ مهر - همراه با محمدرضا سندگل - مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان - برای بازدید از مرمت عمارت پست‌خانه در چابهار (که در طول چند هفته گذشته روند مرمت این بنای تاریخی توسط رسانه‌ها و فعالان میراث فرهنگی نقد شده بود) به سمت چابهار حرکت می‌کنند.

او ادامه داد: مأموریت آن‌ها ساعت سه و نیم صبح امروز از زابل به سمت چابهار آغاز می‌شود که براساس اعلام پلیس راه، به دلیل خواب‌آلودگی راننده، ماشین تصادف کرده و سه کارشناس میراث فرهنگی و راننده اداره کل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان درجا فوت می‌کنند.

محسن شیخ‌الاسلامی که از شهریور ۱۳۹۷ تا دی ماه ۱۳۹۸ به عنوان معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران فعالیت می‌کرد، در کارنامه کاری خود سابقه فعالیت به عنوان معاون میراث فرهنگی استان قزوین، رییس کارگروه بناهای تاریخی معاونت میراث فرهنگی کشور، سرپرست دفنر فنی موزه ملی ایران، دبیر شورای فنی اداره کل استان تهران، جانشین معاون حفظ و احیاء این اداره کل و مسوول محور فرهنگی-تاریخی شهر اصفهان و محور بازار اصفهان را داشت. او تلاش‌های فراوانی برای حفاظت از بناهای تاریخی استان تهران انجام داد، حتی حدود یک دهه برای حفاظت از ساختمان تاریخی سینگر در تهران منتقل شد.

او در طول همه‌ سال‌هایی که حتی به عنوان یک کارشناس در میراث فرهنگی استان تهران فعالیت می‌کرد، به‌گواه اهالی رسانه، همه تلاش خود را کرد تا بیماری تخریب و حذف میراث فرهنگی به جان تهران نیفتد. «نشست‌های تخصصی میراث فرهنگی و توسعه فضاهای شهری» یکی از ایده‌های شیخ‌الاسلامی است که تا کنون هفت نشست تخصصی آن با موضوعات مختلف برگزار شده‌اند.

ابوالفضل عبیدی - دیگر کارشناس دفتر بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی - نیز در کارنامه خود سمت معاون میراث فرهنگی استان اصفهان، مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز و مشاور معاونت صنایع دستی وزارتخانه میراث فرهنگی را داشت.

همچنین محمدرضا سندگل - مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان - که اوایل دهه ۹۰ به عنوان معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کرد، در طول چند سال گذشته مدیر کل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان بود.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۷۲۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت