چرا دستمزد بازیگران، نجومی شد؟

سرنا_یکی از موانعِ بر سر راه سریال‌سازان تلویزیون، دستمزدهای نجومی بازیگران است که الهام غفوری اعتقاد دارد، بالا رفتن نرخ بازیگران به نمایش‌خانگی، برمی‌گردد.

چرا دستمزد بازیگران، نجومی شد؟

یکی از مشکلات اساسی تلویزیون، موضوع دستمزدهای نجومی بازیگران و ورود بی‌رویه بازرگانی در سریال‌سازی و برنامه‌سازی است. کاری که با چند سریال و برنامه پیش گرفته شد و خواه ناخواه دستمزد بازیگران را بالا برد.

البته به تعبیر محمدحسین لطیفی اعتقاد دارد این مشکل از شبکه نمایش‌خانگی شروع شد و ضربه به سریال‌های تلویزیون و حتی فیلم‌های سینمایی زده است.

اتفاقی که حتی برخی از سریال‌های تلویزیون حتی "پایتخت" را هم درگیر کرد و باعث شد گروهی از کارگردان‌ها و بازیگران به شبکه نمایش‌خانگی کوچ کنند.

سرمایه‌های مشکوک و حضور بی‌رویه اسپانسرها و سرمایه‌گذارها این اتفاق را رقم زد و بازاری که هر بازیگری به راحتی قیدِ تلویزیون را می‌زند و به سراغش می‌رود.

البته گروهی هم به دعوتِ بازرگانی صداوسیما در برنامه‌های مشارکتی مجری می‌شوند و یا در سریال‌های مشارکتی حضورشان فعال می‌شود.

مسعود کرامتی چندی پیش درباره دستمزدهای نجومی بازیگران گفت:

"به نظر من سوء تفاهمی درباره دستمزد بازیگران بوجود آمده است. همه بازیگران دستمزد آنچنانی نمی‌گیرند و تعداد انگشت‌شمارند که دستمزدشان بالاست.

اتفاقاً تلویزیون این معضل را ایجاد کرد؛ تلویزیون مشخصاً به تهیه‌کننده‌اش می‌گفت سراغ فلان شخص برود و آن شخص می‌گفت این قدر می‌گیرم که تهیه‌کننده می‌گفت من ندارم و تلویزیون می‌گفت من می‌دهم او را بیاورید.

از تلویزیون شروع شد و به نمایش‌خانگی رسید و آنجا شدت و عدت پیدا کرد. عده خاصی این ویژگی را دارند که مدیران و مردم دوستشان دارند؛ ترکیبی شده که بتازند."

محبوبیت و برند شدن مجموعه‌ای خطرات و آسیب‌هایی هم به همراه دارد.

چرا که بازیگران حیات آن مجموعه و کار را وابسته خودشان می‌دانند و به همین خاطر دستمزدها را بالا می‌برند.

این هم نکته دیگری است که باید دست‌اندرکاران امر در سریال‌سازی و معاون جدید سیما به آن توجه داشته باشد.

این اتفاق امروز برای خیلی از برنامه‌های تلویزیون افتاده و شاید به تأخیر افتادن برنامه‌هایی مثل "دورهمی" و حتی شروعِ "خندوانه" در فصل جدید و حتی "عصر جدید" در فصل‌های بعدی، "نون.خ" و سریال‌ها و برنامه‌های دیگر که مورد اقبال مخاطب قرار می‌گیرد دلیلش همین دستمزدهای بالای هنرمندانش باشد.

باز هم دلیل اصلی‌اش مراوده مستقیم تهیه‌کنندگان و حتی بازیگران و مجریان با اسپانسرها و حضور حامیان مالی و مشارکت در ساخت بوده که امروز تلویزیون را با سازندگان آن برنامه‌ها و سریال‌ها با مشکل روبرو کرده است.

منبع: تسنیم

کد مطلب: ۱۷۷۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت