احضار مدیر عامل فیس‌بوک و توییتر به کنگره در پی عصبانیت ترامپ/ تصاویر

سرنا_مدیران فیس‌بوک و توییتر برای دفاع از عملکردشان در مقابله با انتشار اطلاعات نادرست انتخاباتی به کنگره احضار شدند.

احضار مدیر عامل فیس‌بوک و توییتر به کنگره در پی عصبانیت ترامپ/ تصاویر

مدیران فیس‌بوک و توییتر برای دفاع از عملکردشان در مقابله با انتشار اطلاعات نادرست انتخاباتی به کنگره احضار شده‌اند.

در احضاریه‌ اکثریت جمهوری‌خواه کارگروه قضایی مجلس سنای ایالات متحده به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک و جک دورسی، مدیرعامل توییتر، هشدار داده شده که اگر روز سه‌شنبه در این جلسه حاضر نشوند با آن‌ها برخورد خواهند کرد.

جمهوری‌خواهان، این جلسه مجازی را ماه قبل و پس از آن سازماندهی کردند که بنا بر اخبار این غول‌های حوزه رسانه‌های اجتماعی، هفته‌های قبل از انتخابات همرسانی گزارش جنجالی نیویورک‌پست درباره هانتر بایدن (فرزند جو بایدن) را متوقف کردند.

جمهوری‌خواهان از این اقدام خشمگین شدند و این شرکت‌ها را به جانبداری از کارزار انتخاباتی جو بایدن برای رسیدن به کاخ سفید متهم کردند.

این در حالی است که دونالد ترامپ شکست در انتخابات را نپذیرفته است و همچنان ادعاهایی را در مورد دستکاری آرا و تقلب در انتخابات مطرح می‌کند،‌ اکثر جمهوری‌خواهان سرشناس نیز این ادعاهای ترامپ را محکوم نکرده‌اند.

آقای زاکربرگ و آقای دورسی ماه پیش در جلسه کارگروه تجارت مجلس سنا نیز ادعا کرده بودند در دوران انتخابات از انتشار اطلاعات نادرست و دخالت بیگانگان در بستر رسانه‌هایشان جلوگیری خواهند کرد.

اما اقداماتشان باعث عصبانیت آقای ترامپ شد زیرا این دو غول حوزه رسانه‌های اجتماعی روی مطالب منتشره وی برچسب‌های اطلاعات نادرست الصاق می‌کردند.

آقای ترامپ روز دوشنبه در توییتر نوشت: «من برنده انتخابات شدم!» و توییتر به سرعت روی آن برچسب اطلاعات نادرست زد: «منابع رسمی در مورد نتیجه انتخابات نظر دیگری دارند.»

فیس‌بوک و توییتر ممنوعیت موقتی را نیز که برای تبلیغات سیاسی در ایالات متحده وضع کرده بودند، ادامه دادند.

فیس‌بوک در روزهای بعد از انتخابات نیز از فعالیت گروه «به دزدی پایان دهید» متشکل از۳۵۰ هزار هوادار آقای ترامپ جلوگیری کرد زیرا این ادعای کذب را مطرح می‌کردند که در انتخابات تقلب صورت گرفته است.

فیس‌بوک در روزهای بعد از پیروزی بایدن نیز بابت عدم جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات با موج انتقاد ناظران حزب دموکرات مواجه شد.

بیل روسو رییس روابط مطبوعاتی آقای بایدن این غول حوزه رسانه‌های اجتماعی را متهم کرد پس از پیروزی آقای بایدن مطالب کذبی را انتشار داده است که در فضای مجازی فراگیر شده است.

آقای روسو در توییتر نوشت: «بیش از یک سال به فیس‌بوک التماس کردم این مشکلات را جدی بگیرد. اعتنا نکردند. روند مردم‌سالاری ما به خطر افتاده است. باید پاسخ‌گو باشند.»

او همچنین این شرکت را به «از هم گسیختن تاروپود مردم‌سالاری» متهم کرد.

منبع: ایندیپندنت فارسی

کد مطلب: ۱۷۸۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت