هيچ ناشرى كتاب خاطرات ترامپ را چاپ نمى كند

خاطرات ریاست جمهوری مدتهاست که یکی از ژانرهای فرعی محبوب و پردرآمد ادبیات به شمار می‌روند.

این کتابها مخاطبان خود را دارند و عموما می‌توان پول‌ساز بودن آنها را تصمین کرد. حتی ریچارد نیکسون با وجود تلاش‌ها برای بایکوت، توانست برای کتاب خاطرات خود یک ناشر پیدا کند.

جورج دبلیو بوش برای خاطرات خود با عنوان لحظات تصمیم‌گیری که در سال ۲۰۱۰ چاپ شد، ۷ میلیون دلار پیش‌پرداخت گرفته بود.

بیل کلینتون از رؤسای جمهور آمریکا نیز زندگینامه خود با عنوان زندگی من را حدود ۱۵ میلیون دلار به انتشارات انتشارات آلفرد ای. کناف (Knopf) فروخت.

در آخرین مورد نیز باراک و میشل اوباما برای چاپ کتاب هایشان با انتشارات پنگوئن رندوم هاوس قرارداد ۶۵ میلیون دلاری امضا کردند.

اما چاپ کتاب خاطرات ترامپ مخاطرات خاص خود را دارد. هرچند كه او به رغم شكست در انتخابات تريبون هاى بسيارى دارد و در رسانه هاى محافظه كار صاحب نفوذ است.

برخی مدیران صنعت نشر نگرانند امضای قرارداد با ترامپ به شورش کارکنان و نویسندگانشان منجر شود. اطمینان از صحت اطلاعات مندرج در کتاب هم مشکل بزرگ دیگر است

بسیاری از مدیران ارشد صنعت نشر می‌گویند چاپ خاطرات ترامپ در فضای رسانه‌ای دوقطبی شده کنونی خطرساز است و سود مالی حاصله برای ناشر به احتمال بایکوت و تحریم، شکایت و راه‌اندازی کمپین در شبکه‌های اجتماعی نمی‌ارزد.

برخی دیگر می‌گویند شرکتهای انتشاراتی با چاپ کتاب فردی که به دروغ‌پراکنی و اشاعه اطلاعات غلط معروف است، اعتبار خود را زیرسوال خواهند برد.

احتمال دیگرى هم وجود دارد و آن این که ترامپ با کنار گذاشتن شرکتهاى انتشاراتی، خود کتابش را منتشر كند و و تمام دردسرهای چاپ، توزیع، حمل و نقل و مخاطره مالی را به جان بخرد. اما شايد از این راه نتواند به نتیجه مطلوب برسد.

دونالد جونیور ترامپ پسر ارشد وی پاییز امسال دومین کتاب خود را به نام Liberal Privilege: Joe Biden and the Democrats' Defense of the Indefensible منتشر کرد اما موفق نبود.

این کتاب در کانال‌های خرده‌فروشی رایج تنها ۱۲ هزار نسخه فروش کرد.

منبع: نيويورك تايمز

کد مطلب: ۱۸۰۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت