رضا بابک: دوستانم مثل برگ خزان می‌روند

سرنا_رضا بابک بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون زنده یاد پرویز پورحسینی را انسان و بازیگری شریف دانست که هنرمندی یگانه و نمونه بود.

رضا بابک: دوستانم مثل برگ خزان می‌روند

رضا بابک که از دوستان قدیمی و نزدیک زنده یاد پرویز پورحسینی بود، با تأثر از درگذشت این بازیگر باسابقه و مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: خیلی‌خیلی متأسفم که تمام دوستانم مثل برگ‌های درختان در فصل خزان می‌ریزند و از دست می‌روند. من و پرویز هم همکلاسی بودیم و هم دوست دیرینه.

وی با بیان اینکه پرویز پورحسینی انسان شریف، با شخصیت و بازیگری با گذشته درخشان بود، تأکید کرد: اگر از من بپرسید نمونه و الگوی انسانیت و شرافت کیست پاسخم به شما این است؛ «پرویز پورحسینی». اگر بپرسید نمونه و الگوی بازیگری برایم کیست باز هم پاسخم این است؛ «پرویز پورحسینی».

بابک یادآور شد: پرویز علاوه‌بر اینکه انسان شریفی بود، بازیگر شریف و بزرگی بود. پورحسینی شریف‌ترین بازیگر بود. وی زمانی که دانشجوی تئاتر شد به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای در گروه استاد حمید سمندریان و خانم پری صابری حضور داشت و بازی‌های درخشانی در نمایش‌هایی بزرگ ایفا کرده بود.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون معتقد است که پرویز پورحسینی یگانه و نمونه بود و در زمینه‌های مختلف محسنات بسیاری داشت.

وی با اشاره به اینکه در رونمایی کتاب «ماندگاران صحنه» اثر منصور خلج که درباره زندگی پرویز پورحسینی بود حضور نداشت، گفت: متأسفانه نتوانستم در مراسم رونمایی کتاب در کنار پرویز حضور داشته باشم اما او بعد از مراسم یک جلد از کتاب را برایم فرستاد که در ابتدای آن این شعر را نوشته بود: «در بهاران کی شود سرسبز سنگ / خاک شو تا گل بروید رنگ رنگ» و صفحه اول را امضا کرده بود.

بابک در پایان سخنان خود در حالی که بسیار متأثر بود، تصریح کرد: روزگار تلخی است و دوستان و بزرگانی همچون پرویز پورحسینی، کریم اکبری مبارکه، دکتر خسرو سینایی، کامبوزیا پرتوی و جناب چنگیز جلیلوند را از دست می‌دهیم و کاری از ما ساخته نیست. بسیار بسیار متأسفم.

پرویز پورحسینی بازیگر با سابقه سینما، تئاتر و تلویزیون بامداد جمعه ۷ آذر بر اثر بیماری کرونا چشم از جهان فروبست.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۸۰۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت