پوران درخشنده: چرا تلویزیون از هنرمندان شاخص استفاده نمی‌کند؟/ پس بودجه‌هایی که می‌گیرند صرف چه می‌شود؟

سرنا_پوران درخشنده، کارگردان سینما می‌گوید: تلویزیون ترجیح می‌دهد از نیروی تازه‌وارد استفاده کند و آنها را در اختیار بگیرد، اما از نیروی خلاق و باتجربه خود استفاده نکند.

پوران درخشنده: چرا تلویزیون از هنرمندان شاخص استفاده نمی‌کند؟/ پس بودجه‌هایی که می‌گیرند صرف چه می‌شود؟

پوران درخشنده درباره تزریق بودجه بالا به صدا و سیما و عدم بازدهی لازم این سازمان عریض و طویل می‌گوید: «تا جایی که من می‌دانم تلویزیون ما بالای ۶۰ - ۵۰ کارگردان و فیلمساز و عوامل فنی ارشد دارد (از فیلمبردار گرفته تا صدابردار و بازیگر و...) که خودش آنها را تربیت کرده یعنی برای آنها هزینه کرده تا آنها تجربه کسب کنند. همه آنها در تلویزیون تربیت شدند برای سینمای ایران افتخار کسب کرده‌اند ولی متاسفانه در حال حاضر همه آنها این روزها بیکار و خانه‌نشین هستند. چرا؟ آیا به این افراد اعتمادی ندارند؟ چرا نباید از این سرمایه عظیم انسانی بهره ببریم؟ آن هم در حالی که همه این فیلمسازان شاخص سرمایه‌های تلویزیون و مردم به شمار می‌روند.»

به تلویزیون سرمایه‌های هنگفتی تزریق می‌شود اما چرا اتفاق خوبی در این خانه شاهد نیستیم؟ درخشنده در این باره می‌گوید: «تلویزیون ترجیح می‌دهد از نیروی تازه‌وارد استفاده کند و آنها را در اختیار بگیرد اما از نیروی خلاق و با تجربه خود استفاده نکند. آن هم در حالی که برای نیروی انسانی خیلی هزینه شده؛ آنها فیلمسازان باتجربه و با افتخار این مملکت هستند و در سینما حرف اول را می‌زنند چرا نباید تلویزیون را خانه خود بدانند؟ سوال من از رسانه ملی این است چرا تلویزیون که حق پدری بر گردن هنرمندان این کشور دارد بهترین شرایط را در اختیار عوامل هنری خود قرار نمی‌دهد و در این شرایط باعث روحیه و امید آنها نمی‌شود؟ پس این بودجه‌هایی که می‌گیرند صرف چه چیزی می‌شود؟»

منبع: روزنامه اعتماد

کد مطلب: ۱۸۱۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت