دیگر کسی وسترن نمی‌سازد، آن هم برای پرده‌ی بزرگ/ تام هنکس از تازه‌ترین فیلم‌اش می‌گوید

سرنا_«تام هنکس» معتقد است که «اخبار دنیا» (News of the World) می‌تواند آخرین درام در نوع خودش باشد که در سینما روی پرده می‌رود.

دیگر کسی وسترن نمی‌سازد، آن هم برای پرده‌ی بزرگ/ تام هنکس از تازه‌ترین فیلم‌اش می‌گوید

«تام هنکس» معتقد است که «اخبار دنیا» (News of the World) می‌تواند آخرین درام در نوع خودش باشد که در سینما روی پرده می‌رود. پاندمی ویروس کرونا سبب شده که استودیوها از بازاریابی فیلم‌ها برای اکران در سالن‌های سینما اجتناب کنند و بعضی از آن‌ها را مستقیماً به سرویس‌های استریم بفروشند. ستاره‌ی «فورست گامپ» (Forrest Gump) می‌گوید ممکن است بازگشت به وضعیت گذشته دشوار باشد.

هنکس در مصاحبه با «کلایدر» می‌گوید: ««اخبار دنیا» ممکن است آخرین فیلم بزرگسالانه در مورد افرادی که حرفی برای گفتن دارند باشد که در سالن‌های سینما روی پرده می‌رود. زیرا پس از این، برای تضمین بازگشت مردم به سینما، فیلم‌های دنیای مارول و این‌گونه چندگانه‌ها را خواهیم داشت. بعضی از این فیلم‌ها فوق‌العاده‌اند. بهتر است این فیلم‌ها روی پرده‌های بزرگ دیده شوند چون تماشای آن‌ها در خانه و از روی مبل ممکن است از [ارزش] بصری آن‌ها در جایی و به شکلی بکاهد.» در «اخبار دنیا» هنکس نقش یک کهنه سرباز جنگ داخلی آمریکا را بازی می‌کند که با سفر به سراسر ایالات متحده رویدادهای اخیر دنیا را به مناطق دوردست می‌رساند. او در یکی از این سفرها مأموریت دارد دختر جوانی را از یک قبیله‌ی سرخ‌پوست به خانواده‌اش بازگرداند.

هنکس در ادامه اضافه می‌کند:‌ «فکر می‌کند فیلم‌های بسیار زیادی از راه خواهند رسید که نه تنها منحصر به شبکه‌های استریم خواهند بود، بلکه دیدن آن‌ها به این شکل هیچ مشکلی ایجاد نکند، زیرا برای دیده شدن بر روی تلویزیون‌های عریض خانه ساخته شده‌اند. فیلم‌های دیگری هم در همین حین اکران خواهند شد. فکر می‌کنم مردم وقتی فرصتش را به دست آورند برای دیدنشان روی پرده‌های بزرگ سینما صف می‌بندند.»

هنکس در مصاحبه‌ی دیگری با «سینمابلند» فیلم جدیدش به کارگردانی «پل گرین‌گرس» را «سریال «مندلوری» بدون «شمشیرهای نوری» می‌خواند. او توضیح می‌دهد: «هیچ‌کس وسترن نمی‌سازد؛ به همین سادگی. منظورم این است که اگر به بازار فیلم نگاه کنید می‌بینید که وسترن‌هایی ساخته شده‌اند که مطلقاً هیچ قرارداد بین‌المللی برای پخش آن‌ها بسته نشده زیرا به نظر رسیده که مخاطب با وسترن ارتباط برقرار نمی‌کند.»

او اضافه می‌کند:‌ «فیلم علمی-تخیلی در واقع مفهوم وسترن را ربوده است. شمشیرها و سلاح‌های نوری در عوض تیر و کمان و هفت تیر. سفینه‌ی فضایی در مقابل اسب. اتفاق بدی نیست. سینما این‌گونه پیش می‌رود.» هنکس سپس فیلم «اخبار دنیا» را «مندلوری» بدون لایت‌استبر می‌خواند اما می‌خواهد بگوید که این اثر یک وسترن معمولی نیست و همچون شخصیت «مندلوری» که باید «نوزاد یودا» محافظت کند، شخصیت او نیز مأموریت حفاظت از جان دخترکی را پذیرفته.

هنکس و همسرش در ماه مارس گذشته در حین فیلمبرداری فیلم بیوگرافیکال «الویس» (Elvis) به کارگردانی «باز لورمن» در استرالیا به ویروس کرونا مبتلا شد. آن‌ها پس از بهبودی وضعیت جسمانی به ایالات متحده بازگشتند.

«اخبار دنیا» از روز کریسمس در سالن‌های سینمای آمریکا اکران خواهد شد و سپس به نت‌فلیکس می‌رود.

منبع: 30نما

کد مطلب: ۱۸۵۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت