هوشمندترین، شادترین و سبزترین شهرهای اروپا در سال ۲۰۲۰

سرنا_سال ۲۰۲۰ سالی تحت سلطه بیماری همه‌گیر ویروس کرونا بود، اما همچنان دلایلی برای شادی در بسیاری از شهرها وجود داشت.

هوشمندترین، شادترین و سبزترین شهرهای اروپا در سال ۲۰۲۰

بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها و آمارها هوشمندترین، شادترین و سبزترین شهرهای اروپا در سال ۲۰۲۰ به شرح ذیل هستند:

کپنهاگ، بهشت دوچرخه سواری

تحرک پایدار و دوچرخه سواری از برنامه‌های روزمره اروپایی‌هاست و رکاب‌زدن و دوچرخه‌سواری قسمت عمده‌ای از آن را تشکیل می‌دهد.

بر اساس ۱۳ شاخص مختلف نسبت به چگونگی ارتقاء دوچرخه‌سواری در هر شهر (شامل زیرساخت‌ها، اولویت دوچرخه‌سواران، ایمنی و غیره) کپنهاگ (پایتخت دانمارک) مقام اول را با اختلاف اندک از آمستردام (پایتخت هلند) و اوترخت (شهری در هلند) کسب کرد. از بین ۲۰ شهر برتر این رتبه‌بندی، ۱۴ شهر در اتحادیه اروپا واقع‌شده‌اند.

وین شهر سبز

وین (پایتخت اتریش) یکی از سبزترین شهرهای جهان است. سیاست‌های آن در زمینه توسعه پایدار در سال جاری به آن کمک کرد تا در فهرست سبزترین شهرهای جهان گروه تحلیلی رزونانس کانسالتنسی (Resonance Consultancy) سال ۲۰۲۰ قرار بگیرد.

وین برای این رتبه‌بندی، نتایج بالایی در زمینه پارک‌ها و تفریحات، حمل‌ونقل عمومی پایدار، بازیافت و کمپوست و غذاهای محلی سالم به دست آورد. پایتخت اتریش با مناطق عابر پیاده گسترده مکانی فوق‌العاده برای قدم زدن است.

هوشمندترین شهرها

شاخص شهر هوشمند، شهرها را بر اساس داده‌های اقتصادی و فناوری و همچنین درک شهروندان از هوشمند بودن شهرها رتبه‌بندی می‌کند. در بهار امسال موسسه بین‌المللی توسعه مدیریت (دارای دفاتر در سنگاپور و سوئیس) و دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور از صدها شهروند در ۱۰۹ شهر نظرسنجی کردند.

سوالات مرتبط به راه‌حل‌های فناوری ارائه‌شده در هر شهر در زمینه‌های بهداشتی و ایمنی، تحرک، فعالیت و فرصت‌ها بود و مقام اول به کشور سنگاپور، هلسینکی (پایتخت فنلاند) و زوریخ (شهری در سوئیس) داده شد. کپنهاگ و آمستردام به ترتیب نمره‌های ۶ و ۹ را کسب کردند.

شهرهای هوشمند نشان می‌دهد که چگونه فناوری‌های هوشمند می‌توانند زندگی برای ساکنان، گردشگران و مشاغل را آسان‌تر کند.

شادترین شهر جهان

چه چیزی برای یک شهر مهم‌تر از شادی ساکنان است؟ با در نظر داشتن این سوال، شهرها در سراسر جهان بر اساس ارزیابی زندگی شهروندان رتبه‌بندی شدند.

بر اساس بررسی ۱۸۶ شهر در ماه مارس توسط محققان دانشگاه آکسفورد و دانشکده اقتصاد لندن، هلسینکی به‌عنوان بهترین مکانی است که ساکنان آن رفاه بیشتری را تجربه می‌کنند.

در این تقسیم‌بندی شهر بعدی آرهوس (شهری در دانمارک) قرار دارد و سپس کپنهاگ مقام پنجم را کسب کرد و استکهلم پایتخت سوئد در جایگاه نهم قرار گرفت.

البته این رتبه‌بندی ذهنی است، زیرا بیشتر به نظرسنجی‌های شرکت گالوپ متکی است و احساس پاسخ‌دهندگانی که در شهری خاص زندگی می‌کنند، ارزیابی می‌شود.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۸۶۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت