محسن تنابنده اصرار داشت «بائو» را بازی کنم

سرنا_محمدرضا علیمردانی که این روزها به عنوان بازیگر در سریال «پایتخت ۴»، صداپیشه در انیمیشن «دیرین دیرین» و چندی پیش هم به عنوان مجری در برنامه «چهل تیکه» دیده شده، می‌گوید برای تمام این رشته‌ ها آموزش دیده و به نظرش در هیچ حوزه ای بد کار نکرده است.

محسن تنابنده اصرار داشت «بائو» را بازی کنم

این هنرمند که در عرصه‌های مختلف صداپیشگی، خوانندگی، اجرا و بازیگری فعالیت دارد، درباره حضور در عرصه های مختلف هنری گفت: به هر حال من سال هاست که در این حوزه‌ ها فعالیت دارم و فکر می ‌کنم در هر حوزه هم موفق بوده ام و بد کار نکرده ام. از آنجا که با علاقه و شناخت به هر یک از این رشته ها پرداخته ام و آموزش‌ های لازم را هم دیده ام، مشکلی ندارم و همیشه هم سعی کرده‌ ام عملکرد خوبی داشته باشم.

علیمردانی که این شب ها «پایتخت۴» با بازی او به روی آنتن آی فیلم می‌رود، عنوان کرد که متأسفانه خودش مخاطب هیچ شبکه ای نمی تواند باشد چرا که اصلاً وقت نمی‌کند تلویزیون ببیند.

او همچنین افزود: آنقدر درگیرم و سرم شلوغ است که وقتی برای تلویزیون تماشا کردن نمی ‌ماند. شنیده اید که می ‌گویند کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد؟ این حکایت من است. اینقدر درگیر تولید هستم که زمان کم می آورم.

این بازیگر درباره بازی در نقش بائو در سریال «پایتخت ۴» گفت: با محسن تنابنده در سریال «مامور بدرقه» همکار بودیم و اتفاقاً در این سریال نقش یک مازندرانی را بازی می‌ کردم. این نقش آفرینی در ذهن تنابنده مانده و بعد از طراحی شخصیت بائو، برای ایفایش به من فکر کرده بود. منتها آن زمان من خیلی گرفتار بودم. بازیگران دیگری هم برای این نقش کاندیدا بودند اما انگار قسمت بود که من بائو بشوم. تنابنده اصرار داشت به حضورم در پایتخت و در نتیجه، به تیم بازیگران این سریال پیوستم.

او درباره محبوبیت و دیده شدن شخصیت بائو در کنار شخصیت‌های طنازی چون نقی و ارسطو توضیح داد: به نظرم برگ برنده اصلی بائو گریم خاص و متفاوتش است، البته شخصیت پردازی خیلی خوبی هم بر روی این کاراکتر انجام شده بود. تنابنده بر روی گریم بائو خیلی حساس بود. گریم به نسبت سنگینی بر روی صورتم انجام شد. حتی بر روی جزئیات لباس هم همفکری های زیادی شد. برای مثال، به این نتیجه رسیدیم که با کت و شلوار صندل به پا کند، آن هم با جوراب سفید. این تضاد، جذابیت به دنبال داشت. بائو اگرچه در ابتدای سریال شخصیتی جدی دارد اما هر چه از قصه می گذرد رگه‌ های طنز در نوع رفتار و گفتار او مشاهده و پررنگ می‌ شود. بائو قسمت به قسمت بیشتر در سریال جا می‌ افتد و جایگاه خودش را پیدا می‌کند.

علیمردانی درباره این نقش افزود: من برای نقش بائو خیلی وقت گذاشته ام و زحمت کشیده ‌ام. بائو در اصل یک نقش جدی بود که باید در میان آدم های طناز پایتخت نقش ‌آفرینی می ‌کرد. اتفاقاً خودم هم این نقش را جدی بازی کردم، منتها این کاراکتر در قصه و در میان سایر شخصیت ها خوب جا افتاد و دیده شد. همه چیز دست به دست هم داد تا بائو آنی شود که می بینید. فکر می کنم بائو همه را راضی کرده است؛ هم سازندگان پایتخت را و هم مخاطبان این سریال را. خودم هم این کاراکتر را دوست داشتم و برایم راضی کننده بود. وقتی همه چیز یک سریال درست باشد جزئیات هم درست از آب درمی ‌آید و هر کاراکتری به اندازه خودش دیده می‌شود.

احمد مهرانفر، هومن حاج عبداللهی، محمدرضا علیمردانی - سریال «پایتخت»

علیمردانی در پاسخ به این سوال که چرا نقش بائو در سریال «پایتخت» ادامه دار نشد؟ توضیح داد: به هر حال قصه سریال در سری های بعدی به سمت دیگری رفت که شاید جای کاری برای بائو نداشت. البته خودم هم گرفتاری های کاری فراوانی دارم و واقعاً برایم دشوار است که بخواهم چند ماه را برای یک سریال وقت بگذارم.

او درباره صحبت کردن به لهجه مازندرانی در سریال «پایتخت» هم گفت: نه، قبلا هم با لهجه مازندرانی صحبت کرده بودم از جمله در همان سریال مامور بدرقه. در «دیرین دیرین» هم از لهجه مازندرانی استفاده کرده بودم. به نظرم یکی از دلایل اصرار تنابنده به بازی ام در نقش بائو هم به تسلطم به لهجه مازندرانی بازمی ‌گشت.

علیمردانی درباره بازخوردی که از مخاطبان «پایتخت» برای نقش بائو گرفته است اظهار کرد: گریمی که بر روی صورتم بود باعث شد که در چند قسمت ابتدایی سریال خیلی ها متوجه نشوند که من بائو هستم. اما با گذشت زمان، شناخته شدم. مردم بائو را دوست داشتند و نسبت به خودم هم اظهار لطف و محبت می کردند.

او در پایان در توضیح فعالیت های اخیرش گفت: در یک سریال بازی می کنم که به میانه راه رسیده ایم اما اجازه ندارم اطلاعاتی درباره آن بدهم. همچنین تعهد دارم هفته ای ۴۰ دقیقه هم «دیرین دیرین» را کار کنم و به پخش برسانم.

محمدرضا علیمردانی به جز سریال «پایتخت ۴» در آثاری همچون «نوروز ۷۶»، «آشتی‌ کنان»، «روز رفتن»، «تاوان»، «گل یا پوچ»، «مامور بدرقه»، «حراج» و «هفت ماهگی» به ایفای نقش پرداخته است. او همچنین در رئالیتی‌شو «شب‌های مافیا» که مدتی است از فیلیمو پخش می‌شود به عنوان لیدر حضور دارد.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۸۶۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت