زیبا‌ترین باغ‌های ایرانی را بشناسید/ عکس

سرنا_در این گزارش قصد داریم تعدادی از زیبا‌ترین باغ‌های ایرانی را معرفی کنیم.

زیبا‌ترین باغ‌های ایرانی را بشناسید/ عکس

ساخت باغ در کشور ایران سابقه‌ای طولانی داشته و باغ ایرانی از قدیمی‌ترین و مهمترین باغ‌های جهان به شمار می‌رود. باغ ایرانی سه ساختار و طراحی منحصر به فرد در بنا دارد؛ چرا که در مسیر عبور جوی آب بنا و با دیوار‌های بلند محصور شده و در داخل باغ نیز عمارت تابستانی و استخر آب ساخته شده است.

باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان را می‌توانیم به جرات یکی از زیباترین باغ‌های ایرانی بدانیم؛ زیرا در دل کویر، زیبایی منحصر به فردی را به وجود آورده است. این باغ در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر کرمان و در فاصله ۶ کیلومتری شهر ماهان قرار گرفته است.

در گذشته به دلیل قرار گیری شهر ماهان در مسیر جاده ابریشم، از این منطقه خوش آب و هوا برای اتراق کاروان‌ها استفاده می‌شود.

شاهزاده ماهان

باغ ارم شیراز

دو ویژگی منحصر به فرد باغ ارم شیراز تنوع پوشش گیاهی و نوع معماری آن است. عمارت اصلی این باغ در زمان ناصرالدین شاه و به شیوه معماری زندیه و صفویه ساخته شده، اما تاریخ دقیق ساخت این مکان دیدنی مشخص نیست.

ارم

باغ فین کاشان

باغ فین یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کاشان است که با تلفیقی از تاریخ، معماری و طبیعت به جاذبه‌ای تماشایی تبدیل شده است. البته یکی دیگر از دلایل شهرت باغ فین قتل امیر کبیر صدر اعظم مشهور ایران در این مکان است.

فین کاشان

باغ دولت آیاد یزد

این باغ یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های ایرانی است و آنچه که این باغ را از دیگر باغ‌ها متفاوت کرده ساخت بادگیر مرتفع آن است. حتما در سفر یزد از این باغ دیدن کنید و ساعتی را در محیط زیبا و آرامش بخش آن بگذرانید.

دولت آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد مطلب: ۱۸۷۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت