مسعود «باخانمان» قرار بود طلبه باشد

سرنا_بازیگر نقش «مسعود» در سریال «باخانمان» از دلایل حضور و ویژگی‌های نقش خود در این مجموعه که این روزها روی آنتن شبکه سه است، سخن گفت.

مسعود «باخانمان» قرار بود طلبه باشد

حسام محمودی که این شب ها سریال «باخانمان» را روی آنتن شبکه سه سیما دارد، در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل پیشنهاد بازی در این مجموعه را پذیرفت، اظهار کرد: تجربه حضور در ژانری که تاکنون آن را تجربه نکرده بودم، علاقه به کار کردن با برزو نیک نژاد و حضور در نقش اصلی یک سریال که چالشی جذاب برای من به حساب می‌آمد از دلایلی بود که باعث شد پیشنهاد بازی در «باخانمان» بپذیرم.

وی درباره دلیل علاقه به همکاری با برزو نیک نژاد عنوان کرد: من در جشنواره ملی فیلم فجر فیلم «دوزیست» را از برزو نیک نژاد دیده بودم و به خاطر دارم آن زمان منتقدی نوشته بود که برزو نیک نژاد برای سیمرغ بازیگرانش می جنگد. این کارگردان برخلاف دیگر فیلمسازان آنچه که برایش اهمیت دارد، اجرای بازیگر است و من در «باخانمان» این موضوع را کاملاً حس کردم. اگر بخواهم از ویژگی‌های ایشان صحبت کنم باید بگویم بروز نیک نژاد کاملاً مسلط به همه ابعاد فیلمنامه بود، کاراکترها می‌شناخت و در عین کنترل و هدایت خوب همه بازیگران جزییات باورنکردنی را به ما یادآوری می‌کرد. در نهایت باید بگویم تجربه بسیار درخشانی برای من در این مجموعه رقم خورد.

بازیگر «باخانمان» در جواب به این سوال که کاراکتر «مسعود» در این مجموعه چگونه به او معرفی شد، اظهار کرد: من در مرحله اول که فیلمنامه را خواندم، قرار بود نقش یک طلبه را ایفا کنم اما به دلایلی این نقش تغییر کرد و مسعود تبدیل به یک استاد دانشگاه شد که معارف درس می‌داد.

محمودی درباره ویژگی های نقش «مسعود» اظهار کرد: برخی از ویژگی‌های «مسعود» را با کمک برزو نیک نژاد به نقش اضافه کردم اما بخش دیگری از ویژگی‌های کاراکتر مسعود به پیش فرضی که از کاراکتر یک استاد دانشگاه وجود دارد، برمی‌گردد که ما تلاش کردیم به درست ترین شکل، ظاهر مرسوم را نمایش دهیم. وی در جواب به این سوال که تا چه اندازه کاراکتر «مسعود» شبیه شخصیت خودش است، بیان کرد: یک بازیگر با تمام ویژگی‌هایی که دارد، در نقش‌های مختلف ظاهر می‌شود به عنوان مثال خود من در خانواده مذهبی بزرگ شده، در مدرسه فوق مذهبی درس خوانده و افراد مذهبی زیادی دیده‌ام. همچنین تجربه تدریس را نیز دارم و همه اینها شبیه کاراکتر «مسعود» است که من نقش آن را ایفا کردم.

بازیگر «باخانمان» در پاسخ به این پرسش که خلق کاراکتر «مسعود» تا چه اندازه حاصل کمک‌های کارگردان و تا چه اندازه حاصل تلاش خود و فیلمنامه‌نویس بوده است، گفت: بخش اعظم خلق این کاراکتر را حاصل راهنمایی‌های برزو نیک نژاد می‌دانم. من تنها سعی می‌کردم که اجراگر دقیقی باشم و به آنچه برزو نیک نژاد گفته بود، رنگ بدهم.

محمودی افزود: من و دیگر بازیگران هر پیشنهادی را که به برزو نیک نژاد می‌دادیم، می‌پذیرفت اما به شرط آنکه دلیل قانع کننده‌ای برای آن داشتیم.

وی درباره بازخورد اطرافیان و مخاطبان نسبت به ایفای نقش «مسعود» در «باخانمان» مطرح کرد: من تاکنون برخوردهای خوبی از مخاطبان گرفته‌ام و لازم است بگویم عده‌ای از مخاطبان به من گفته‌اند که ما پس از مدت‌ها تلویزیون را دنبال می‌کنیم و حالمان با این سریال خوب است.

بازیگر «باخانمان» با بیان اینکه این سریال کمدی موقعیت است، تصریح کرد: کمدی موقعیت اساسا مرحله والایی در کمدی است و به نظر من در قله قرار دارد. در کمدی موقعیت بازیگر قرار نیست بامزه باشد بلکه باید درست باشد.

محمودی درباره همکاری با بازیگران پیشکسوت این پروژه اظهار کرد: همکاری با بازیگران قدیمی این پروژه واقعا برای من لذتبخش بود. این بازیگران موهبتی هستند که می‌توان از آن‌ها بسیار آموخت. به نظر من شیره وجودی این بازیگران که مردم دوستشان دارند و کار آن‌ها را پیگیر می‌کنند، فرای بازیگری است.

وی درباره کار در ایام کرونا خاطرنشان کرد: «باخانمان» تنها پروژه‌ای بود که من در دوران کرونا کار کردم. روزهای اول تصویربرداری برای همه ما ترس داشت اما به مرور عادت کردیم. البته ناگفته نماند که دمای بدن و اکسیژن خون ما هر روز اندازه‌گیری می‌شد.

بازیگر «لحظه گرگ و میش» در جواب به این سوال که به حضور در کار جدی بیشتر علاقه‌مند است یا کار جدی، بیان کرد: من آنقدر شیفته بازیگری هستم که ترجیح می‌دهم باتوجه به نقش پیشنهادی تصمیم بگیرم کدام نقش را انتخاب کنم اما باید بگویم حوزه کمدی بسیار جذاب است و در این حوزه می‌شود کارهای متفاوتی انجام داد.

وی در پایان با اشاره به اینکه امسال با یک فیلم در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد، گفت: فعلا مشغول کاری نیستم و امسال با فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ زاده در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارم.

منبع: صبا

کد مطلب: ۱۸۹۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت