تیر خلاص به قلب فرهنگی پایتخت

سرنا_سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه درخواست هایی به شهرداری داده شده است که محوطه تئاتر شهر محصور شود و جلساتی هم به این منظور تشکیل شده است، گفت: نهاد عمومی باید مدافع توسعه عرصه عمومی باشد و حصر تئاتر شهر تیر خلاص به قلب فرهنگی پایتخت است.

تیر خلاص به قلب فرهنگی پایتخت

به گزارش سرنا، علی اعطا در این باره گفت : همانطور که شورا از توسعه عرصه عمومی و فضاهای شهری دفاع می کند، شهرداری هم باید متناسب با رویکرد شورا، در عمل چنین کند.

وی تاکید کرد : نمی شود از یک سو، شعار ساماندهی ولیعصر و ثبت جهانی آن را مطرح کرد اما از سوی دیگر به تنگ تر کردن عرصه عمومی بلافصل آن چراغ سبز نشان داد؛ اینها با هم نمی خواند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه عرصه عمومی محدوده چهارراه ولیعصر قلب فرهنگی تهران است، اظهار داشت : از این پیکر نیمه جان چه باقی مانده است؟ از سال ها پیش مردم به تونل های تنگ و تاریک زیرزمینی سوق داده می شوند و فضای شهراز عابر پیاده گرفته شده است.

وی ادامه داد : اخیرا زمزمه حصر تئاتر شهر شنیده می شود و گاهی برای توجیه موضوع هم از تعابیر زیباتری مثل تعیین حریم استفاده می شود.

به گفته وی، محوطه تئاتر شهر باید به عنوان بخشی از عرصه عمومی و فضای شهری به حیات خود ادامه دهد.

اعطا تاکید کرد : هیچ اقدامی در جهت محصور کردن و محدود کردن دسترسی آزادانه شهروندان قابل قبول نیست و شخصا با هر نوع تحدید عرصه عمومی به هر بهانه مخالفم. بعد از تحدید جدی فضای شهری در چهارراه ولیعصر با احداث زیرگذر برای عبور شهروندان پیاده، حصر تئاتر شهر تیر خلاص به قلب فرهنگی پایتخت است.

اعطا افزود : اگر بحث ایمنی و امنیت مجموعه است، مگر در شهرهای توسعه یافته چه کار می کنند؟ چرخ را لازم نیست از ابتدا اختراع کنید؛ اگر دستگیره در یک ساختمان ارزشمند در وسط یک پارک به سرقت رفت، باید پارک را حصارکشی کرد؟

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در ولیعصر علاوه بر تئاتر شهر فضاهای دیگری نیز هست که انتظار می رود به عرصه عمومی بپیوندد، گفت : برای مثال در محدوده باغ فردوس، چرا باید باغ خانه سینما محصور باشد؟ می توان همان باغ ایرانی را به میدانگاه باغ فردوس متصل کرد.

وی با بیان اینکه اینها املاک خصوصی نیستند، اظهار داشت : فضاهای عمومی می تواند به بخشی از عرصه عمومی و فضای شهری تبدیل شود و کیفیت فضای شهری را برای عموم افزایش دهد .

وی با بیان نمونه دیگری گفت: دیواره هایی که فضاهای باز فرهنگستان هنر را چه در خیابان ولیعصر و چه در مجاورت خیابان فلسطین در خیابان برادران مظفر محصور کرده است، می تواند به فضای شهر بپیوندد. رویکرد ما توسعه عرصه عمومی در شهر است.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۹۵۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت