مرمت و بازسازی قنات شحنه در یزد با ۳۰۰ میلیون تومان

ایسنا_ مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان یزد اظهار کرد: طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای مرمت و بازسازی قنات روستای شحنه هزینه شده است.

مرمت و بازسازی قنات شحنه در یزد با ۳۰۰ میلیون تومان

«عباس بشارتی» در بازدید از مسیر ۱۲ کیلومتری قنات روستای شحنه، گفت: با درخواست مالکین و شاربین قنات این روستا در سال‌های گذشته و به منظور حفظ و صیانت از قنات و بخش کشاورزی این روستا در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال به این قنات تخصصی داده شد، در بخش‌های بازسازی کوره قنات،لایروبی و پیشکار کنی هزینه شده و در سال جاری با تأمین هزینه و تخصیص اعتبار لازم اقدام به حفر یک میله چاه در مادر چاه این قنات خواهد شد.

وی با بیان این که با اقدامات انجام شده آبدهی قنات از ۱۰ لیتر در ثانیه‌ی سال‌های گذشته، هم‌اکنون به ۱۸ لیتر در ثانیه رسیده از دهیاری روستا به خاطر بازسازی و زیبا سازی مظهر این قنات قدردانی کرد.

به گزارش سرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، «حسین نوابی» رئیس اداره فنی و زیربنایی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان یزد نیز گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته مبلغ ۹۰ میلیون تومان از سوی دهیاری به مرمت استخر و زیبا سازی مظهر قنات شحنه تخصیص یافته است.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۹۶۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت