تعیین کف دستمزد اعضای یک صنف سینمایی

سرنا_اعداد کف دستمزد اعضای انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما برای عقد قرارداد کاری تعیین شد.

تعیین کف دستمزد اعضای یک صنف سینمایی

به گزارش سرنا، این انجمن جزئیاتی از اعداد کف دستمزد اعضای خود را با این تاکید که عوامل زیاد دیگری بر تعیین دستمزد دخیل هستند، منتشر کرد.

در اطلاعیه این انجمن آمده است:

«به نام پروردگار یکتا

انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان، به پشتوانه زحمات همکاران عزیز و گرامی در دوره‌های پیشین هیئت مدیره در برگزاری جلسات متعدد، تحقیق و تفحص در باب چگونگی تعیین کف دستمزد، ساعت‌ها کار گروهی و پایه‌گذاری روش‌های نظام‌مند برای انجام محاسبات، در این دوره موفق شد به همت هیئت مدیره منتخب، اعداد کف دستمزد را مطابق با واقعیات روز جامعه سینمای ایران و حداقل‌های مورد نیاز برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان به این شرح نهایی نماید:

1. برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان (مشترکاً): 30.000.000 تومان (ماهیانه)

2. برنامه‌ریز / دستیار اول کارگردان (هر کدام به تنهایی): 17.000.0000 تومان (ماهیانه)

3. دستیار برنامه‌ریز / دستیار دوم کارگردان (هر کدام به تنهایی): 8.000.0000 تومان (ماهیانه)

4. دستیار سوم کارگردان:4.000.000 تومان (ماهیانه)

توجه به این نکته ضروری است که ارقام ارائه شده به هیچ عنوان به معنای عرف دستمزد برنامه‌ریزان و دستیاران نبوده و در نظر انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان چنین کاری از اساس ناممکن است. هر پروژه‌ای با دیگری متفاوت است و عواملی مانند وجود صحنه‌های بدلکاری، جلوه‌های ویژه، صحنه‌های تاریخی، کار در شهر یا کشورهای مختلف، تعداد بازیگران و بی‌شمار عوامل دیگر در کار دستیار کارگردان و حیطه مسئولیت‌هایش و در نتیجه بر دستمزد او تاثیر گذار است. از سوی دیگر بدیهی است سطح تجربه و دانش یک برنامه‌ریز یا دستیار کارگردان نیز باید در تعیین دستمزد وی مدنظر قرار گیرد. دستمزد هر دستیار کارگردان و برنامه‌ریز با توجه به پیچیدگی‌های هر پروژه و سابقه کاری او تعیین می‌شود.

انجمن تاکید می‌کند هیچ برنامه‌ریز و یا دستیار کارگردانی ملزم نیست با این ارقام کار کند، اما از اعضا خواسته می‌شود تحت هیچ شرایطی با رقمی کمتر از این مشغول به کار نشده و در عقد قراردادها این رقم را نقطه شروع و مبنای مذاکره قرار دهند.ذکر این نکته ضروری است که این ارقام بر مبنای مصوبات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تیر ماه سال 1399 ارائه شده و بدیهی است که پس از اعلام مصوبات جدید از سوی وزارت کار اعداد بر مبنای مصوبات جدید بازنگری خواهد شد.»

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۹۶۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت