چرا فیلم‌های توقیفی سینمای ایران در جشنواره «هنر زنده است» هم اکران نشدند؟

سرنا_کمال تبریزی، دبیر بخش فیلم جشنواره «هنر زنده است»، درباره ممانعت از نمایش فیلم‌های توقیفی در این رویداد فرهنگی، توضیحاتی را ارائه کرد.

چرا فیلم‌های توقیفی سینمای ایران در جشنواره «هنر زنده است» هم اکران نشدند؟

به گزارش سرنا، بعد ازظهر امروز (دوشنبه ۱۱ اسفند)، جلسه نشست با کمال تبریزی، دبیر بخش فیلم و از اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره «هنر زنده است» با حضور مازیار رضاخانی، مدیر این جشنواره برگزار شد.

تبریزی درباره جای خالی نمایش فیلم‌های اکران نشده یا حتی توقیفی در جشنواره «هنر زنده است» که پیش از این وعده‌اش را داده بود، توضیح داد: «چون تعداد مخاطبان ما بسیار محدود و افراد از دل متخصصان این حوزه انتخاب شده بودند و اکران عمومی هم برای این فیلم‌ها نداشتیم، من فکر نمی‌کردم که دچار مشکل شویم، اما متاسفانه با ممانعت و محدودیت جدی مواجه شدیم.»

او گفت: «من از دوستان در شورای پروانه نمایش درخواست کرده بودم که مجوز قانونی برای اکران اختصاصی این آثار داشته باشیم. اما بعد از انتخاب آثار، همه پا پس کشیدند. به هرحال یک روزی همه این آثار پروانه نمایش خواهند گرفت. امیدوارم تا سال آینده و دوره جدید، همه این آثار از بند توقیف رها شوند اما اگر هم نه، امیدوارم در دوره بعدی این اتفاق که به نفع همه هم هست، عملی شود. به نظر من شجاعت برخورد با چنین مواردی باید از رفتارهای اصلی مدیران باشد، چراکه شکل‌گیری چنین ماجرایی باعث رشد و اعتلای سینمای ایران خواهد شد.»

رضاخانی هم در این‌باره گفت: «من یک عذرخواهی به فیلمسازان بدهکار هستم و امیدوارم که بتوانم بار دیگر این روزنه را باز کنیم و شاهد اکران آثار باشیم.»

تبریزی ادامه داد: «من ناراحتم از بابت اشتیاقی که به فیلمسازان بابت اکران آثارشان دادیم و بعد دوباره آن‌ها را ناامید کردیم. اما من هنوز ناامید نشده‌ام، شاید امکان این باشد که بعد از جشنواره در یک بخش جنبی، این آثار را تحت عنوان جشنواره «هنر زنده است» برای مخاطبان محدودتری اکران کنیم.»

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۱۹۶۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت