شانس مجید مجیدی و خورشید برای دریافت اسکار چقدر است؟

سرنا_نشریه سینمایی ددلاین در یادداشتی ۵ فیلم برگزیده خود را از میان ۱۵ نامزد نهایی شاخه بهترین فیلم ببن المللی انتخاب کرد که با حضور فیلم «خورشید» مجید مجیدی همراه است.

شانس مجید مجیدی و خورشید برای دریافت اسکار چقدر است؟

فهرست نامزدهای نهایی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار هفته آینده ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) اعلام می‌شود و شاخه بهترین فیلم بین المللی (غیر انگلیسی زبان) نیز شاهد رقابت ۱۵ فیلم برای قرار گرفتن در جمع پنج نامزدهای نهایی این شاخه خواهد بود.

«تاد مک کارتی» منتقد معروف سینمایی در گزارشی به معرفی ۵ فیلمی پرداخته که از نگاه او شایسته انتخاب به عنوان نامزدهای نهایی بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان سال هستند. «مردی که پوست خود را فروخت» به کارگردانی «کوثر بن هانیا» از تونس، «رفقای عزیز» به کارگردانی «آندری کونچالوفسکی» از روسیه، «یک خورشید» به کارگردانی «چونگ مونگ-هونگ» از تایوان، «کجا رفتی آیدا؟» به کارگردانی «یاسمیلا زبانیچ» از بوسنی و هرزگوین و «خورشید»به کارگردانی مجید مجیدی از ایران در این لیست پنج تایی قرار دارند. «مک کارتی» درباره فیلم مجیدی نوشته: «پنجمین نامزد برحق و شایسته این لیست، باید «خورشید» مجید مجیدی از ایران باشد، که به سیاق فیلم های این کارگردان، بر کودکان خیابانی متمرکز است که از سن کم یاد می گیرند چگونه با چالش های این زندگی کنار بیایند. علی رغم اتمسفر ناراحت کننده فیلم، مجیدی با دیدی باز و روحیه ای سخاوتمندانه، با شیوه ای غیر فاصله گذارانه و با تمام وجود به جنبه های مثبت روح انسان می پردازد و بر این باور است که خوبی ها عموما می توانند بر بدی ها غلبه کنند. او در پایان نیز عنوان کرده این پنچ فیلم گزینه های قاطعانه من به عنوان نامزدهای بهترین فیلم بلند بین المللی سال خواهد بود، اما مطمئناً موارد خوب دیگری نیز در میان سایر نامزدها وجود دارد.

«مامور جاسوس» (شیلی)، «راند دیگر» (دانمارک)، «دو نفر از ما» (فرانسه)، «لا لورونا» (گواتمالا)، «روزهای بهتر» (هنگ کنگ)، «من دیگر اینجا نیستم» (مکزیک)، «امید» (نروژ) و «کولکتیو» (رومانی) دیگر نامزدهای شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۱ هستند.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۹۸۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت