تازه‌ترین خبرها از احیای برنامه «۹۰» تا سرنوشت فصل۷ سریال «پایتخت»

سرنا_معاون سیما، در یک نشست خبری، برنامه‌های نوروزی تلویزیون را معرفی کرد، از ساخت فصل هفتم «پایتخت» خبر داد و از علاقه به احیا برنامه «۹۰» گفت.

تازه‌ترین خبرها از احیای برنامه «۹۰» تا سرنوشت فصل۷ سریال «پایتخت»

نشست خبری حمید شاه‌آبادی، معاون سیما، با محوریت معرفی برنامه‌های نوروزی تلویزیون، صبح امروز (شنبه ۲۳ اسفند) برگزار شد.

شاه‌آبادی در بخشی از این نشست، درباره سریال‌های تلویزیونی نوروز ۱۴۰۰ توضیح داد: «در تعطیلات نوروزی، شبکه یک، سریال «نون. خ ۳»، شبکه دو، سریال «هم‌بازی»، شبکه سه، سریال «لوتی» و شبکه پنج، سریال «نوروز رنگی» را پخش خواهند کرد.»

او افزود: «شبکه نسیم، «خندوانه»، «دست‌انداز» و چند برنامه دیگر را روی آنتن خواهد برد. شبکه امید، «تخته سیاه» و شبکه دو هم «کلبه عموپورنگ» را پخش می‌شوند. شبکه یک هم شاهد پخش دو قسمت پایانی «پایتخت۶» خواهد شد.»

شاه‌آبادی، ادامه داد: «مسابقات زیادی هم برای نوروز در نظر گرفته شده است که از آن میان می‌توان به «دستپخت»، «محاکات»، «ستاره‌ساز» و «زوجینو» اشاره کرد.»

تصمیم ما برای ساخت «پایتخت ۷» جدی است؛ صحبت‌ها انجام شده و ما فقط به‌خاطر این‌که فیلمنامه به‌درستی نوشته شود، عجله نکردیم

معاون سیما، درباره پخش فیلم‌های سینمایی در نوروز هم گفت: «در تعطیلات، ۱۰۴ فیلم پخش خواهد شد که ۲۳ اثر متعلق به سینمای ایران است. برای قشر کودک و نوجوان هم، ۸۵ اثر سینمایی پخش می‌شود. همچنین در حوزه پویانمایی، ۲۰ مجموعه با ۳۲۰ قسمت همچون «شکرستان» را تدارک دیده‌ایم. «ململ» و «دورت بگردم ایران» هم از برنامه‌های کودک ماست. همچنین در حوزه برنامه‌های ترکیبی، معارفی و ورزشی هم ده‌ها برنامه در نظر گرفته شده است.»

از احیای برنامه «۹۰» تا سرنوشت فصل هفتم سریال «پایتخت»

شاه‌آبادی درباره برنامه‌های سال تحویل هم توضیح داد: «شبکه یک، برنامه «فرمول یک»، شبکه دو، «صبح فروردین»، شبکه سه، ویژه برنامه «عصر جدید» و شبکه پنج، «نوروزترین نوروز» را برای سال تحویل روی آنتن خواهند برد.

معاون سیما درباره احتمال ساخت ادامه سریال تلویزیونی «پایتخت» گفت: «تصمیم ما برای ساخت «پایتخت ۷» جدی است؛ صحبت‌ها انجام شده و ما فقط به‌خاطر پرهیز از عجله و این‌که فیلمنامه به‌درستی نوشته شود، «پایتخت ۷» را برای نوروز ۱۴۰۰ نداشتیم، چراکه برای ما محتوا و فیلمنامه بسیار مهم است.»

برنامه ۹۰، برنامه خوبی بوده و تمایل داریم که باشد، اما پیش از آمدن من، تصمیماتی گرفته شده است

شاه‌آبادی درباره سریال‌های «الف ویژه» تلویزیون هم توضیح داد: «سریال «سلمان» با جدیتی که از آقای میرباقری دیده‌ایم، طبق زمان‌بندی که برای آن تعیین شده است، پیش می‌رود. این مجموعه در سال ۱۴۰۵ روی آنتن می‌رود و عوامل آن الان در شاهرود هستند. سریال «موسی» هم در مرحله بازنویسی فیلمنامه است. این برای سومین بار است که فیلمنامه این مجموعه بازنویسی می‌شود. فعلاً زمان دقیق شروع تصویربرداری آن را نمی‌توانم بگویم؛ چون پیش تولید را آغاز نکرده است.»

او در واکنش به پرسشی درباره برگشت بازیگران ممنوع‌التصویر به تلویزیون، پاسخ داد: «نگاه ما کریمانه و همدلانه است و از هر خطا و اشتباهی یک نقطه ضعف نمی‌سازیم؛ هرقدر چهره‌های هنری همراه‌تر با سیاست‌های ما باشند، ما حضورشان را در رسانه ملی سرمایه می‌دانیم.»

معاون سیما درباره حذف مجری برخی برنامه‌ها هم گفت: «ما نمی‌توانیم خطا روی آنتن زنده را نادیده بگیریم؛ وقتی مجری خطا کند، پس از آنتن محروم می‌شود. حرف اصلی ما این است که مجری در لحظه باید رفتار مناسب از خود نشان دهد.»

تازه‌ترین خبر از احیای برنامه «۹۰» تا سرنوشت فصل هفتم سریال «پایتخت»

در ادامه این نشست، شاه‌آبادی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر احیای برندهای تلویزیون، از جمله برنامه ۹۰ توضیح داد: «برنامه ۹۰ برنامه خوبی بوده و تمایل داریم که باشد، اما انتخاب مجری و موضوعات در اختیار مدیر شبکه است که پیش از من تصمیماتی گرفته شده است.»

او همچنین درباره تولید و پخش سری جدید برنامه «دورهمی» گفت: «سری جدید «دورهمی» را از عید فطر روی آنتن خواهیم برد و روی محتوای آن کار می‌کنیم تا با تغییرات جدید پخش شود.»

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۱۹۸۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت