سریال پایتخت، با پایان آبکی و فاجعه بار!

سرنا_این که چرا به پایتخت می پردازیم این است که این سریال در یک دهه گذشته، بخشی از دلمشغولی بسیاری از ایرانیان بوده است.

محبوب ترین سریال سال های اخیر سیما به دوست نداشتنی ترین شکل ممکن تمام شد! سریال پایتخت که تولید و پخش فصل ششم آن به خاطر کرونا ناتمام مانده بود، با سرهم کردن دو قسمت باقی مانده به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: تصاویر دیدنی سریال جدید مهران مدیری برای نوروز 1400

هر چند بعد از درگذشت مرحوم خشایار الوند - نویسنده پایتخت - این سریال دیگر قوت اولیه را نداشت ولی دو قسمت پایانی، ثابت کرد که تیم سازنده، نه برای ساخت سریالی که مخاطبان را پای تلویزیون میخکوب کند، که برای پایان دادن به یک پرونده ناتمام دور هم جمع شده بودند.

مشاهده دیدگاه مردم در مورد دو قسمت پایانی سریال پایتخت را اینجا ببینید. این که چرا به پایتخت می پردازیم این است که این سریال در یک دهه گذشته، بخشی از دلمشغولی بسیاری از ایرانیان بوده است و صدا و سیما، هم هزینه های هنگفتی را برای ساخت این مجموعه پرداخت کرده و هه درآمدهای نجومی از آگهی های این سریال داشته است. پایتخت، برغم تمام انتقادات وارد و ناواردی که بدان می شود، بی شک یکی از موفق ترین سریال های سیما محسوب می شود و به همین دلیل، مخاطبان وفادارش، دوست داشتند هر سال نوروز را با این سریال سپری کنند.

بیشتر بخوانید: ریحانه پارسا خبر از قصدش برای ورود به دنیایی آلوده را داد. در 10 سالی که گذشت، مخاطبان پایتخت سریال مورد علاقه خود را در سال های 90 - 92 - 93 - 94 - 97 - 99 تماشا کردند و انتظار نداشتند پایان این سریال که انصافاً ساعات خوشی را برایشان فراهم کرده بود، چنین بی سر و ته باشد: از حذف مجدد بهبود و ناپدید شدن سارا و نیکا تا قصه های آبکی و تکراری درون سریال (مانند عشق در یک نگاه ارسوط) و روند کلی داستان که کش می آمد تا دقایق سریال تمام شود و به تیتراژ پایانی برسد؛ مثل تکلیف شب های دانش آموزان درس گریز! وقتی سریالی بتواند به مدت یک دهه توجه میلیون ها نفر را به خود جلب کند و حتی تولید و یا عدم تولید سالانه اش، تبدیل به خبر شود، معنی اش این است که سرمایه ای اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی شکل گرفته است که باید آن را پاس داشت. در تمام دنیا نیز همین گونه است و وقتی تئاتر یا سریالی با اقبال مواجه می شود، آن را به عنوان سرمایه ای ارزشمند در نظر می گیرند و با انرژی و انگیزه بیشتری برای حفظ و ارتقاء این سرمایه تلاش می کنند. با این حال، سریال پایتخت که تبدیل به سرمایه شده بود، مانند همه ی چیزهای دیگر در ایران دچار حاشیه شد و نهایتاً با دو قسمت آبکی به کار خود پایان داد: مصداق بارز یک سرمایه سوزی در سرزمینی که سرمایه هایی به مراتب ارزشمندتر از پایتخت، مدام می سوزد و از بین می روند و بسیاری شان، حتی جایگزین هم ندارند. البه هر چند که گفته اند این دو قسمت، پایان کار پایتخت است ولی با توجه به این که قبلا هم چند باری قرار بوده است پایتخت تمام شود ولی ادامه یافت، باز هم نمی توان به طور قاطع از پایان آن سخن گفت ولی هر چه باشد، تحلیل مختصر و مفید سریال پایتخت این است: شروعی خوب، ادامه ای عالی، روندی رو به نزول و سقوطی وحشتناک.

منبع: برترین ها

کد مطلب: ۱۹۹۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت