واکنش خسرو خورشیدی به بحث داغ این روزهای هنرمندان بر سر تئاتر شهر

سرنا_خسرو خورشیدی در خصوص بحث این روزهای اهالی تئاتر بر سر تعیین تکلیف حریم تئاتر شهر، معتقد است آزُردگی هنرمندان از نابسامانی‌های اطراف این مجموعه حاصل دریغ‌شدن تربیت فرهنگی از آزاردهندگان است.

واکنش خسرو خورشیدی به بحث داغ این روزهای هنرمندان بر سر تئاتر شهر

خسرو خورشیدی از پیشکسوتان طراحی‌صحنه و لباس تئاتر، سینما و تلویزیون معتقد است تربیت فرهنگی‌ست که امنیت می‌آورد نه تعیین حریم و حصارکِشی.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به تجربه‌های متعددش از حضور در سالن‌های تئاتر خارج از کشور، بحث این روزهای اهالی تئاتر بر سر تعیین تکلیف حریم تئاتر شهر را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «از تئاترو آلا اسکالا در میلانِ ایتالیا، اپرا گارنیه و اپرای باستیل در پاریس و... مثال می‌زنم. مکان‌هایی که مردم عادی می‌توانند وارد سالن انتظار آن‌ها شوند، سالن انتظاری مشترک میان چند سالن و سپس با تهیه بلیت به تماشای هر کدام از آثار که مایل بودند بنشینند یا همچنان در سالن انتظار باشند یا آن‌جا را ترک کنند و این نشانگر تربیت فرهنگی آن‌هاست. تربیت فرهنگی‌ای که اگر نبود قطعا مانند مردم ما و حتی عجیب‌تر رفتار می‌کردند. در واقع من آزُردگی هنرمندان از نابه‌سامانی‌های اطراف تئاتر شهر را حاصل دریغ‌شدن تربیت فرهنگی از آزاردهندگان می‌دانم.》

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۲۰۰۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت