درخواست ۱۴۰۰ خبرنگار و فعال فضای مجازی از رئیسی برای برخورد با اختلال در کلاب هاوس

سرنا_به‌دنبال ایجاد اختلال در شبکه اجتماعی کلاب هاوس از سوی ایرانسل، همراه اول و مخابرات که به شکایت وزارت ارتباطات از آنها منتهی شد، حالا خبرنگاران و فعالان فضای مجازی نیز از رئیس دستگاه قضا خواستند تا این پرونده را پیگیری کند.

درخواست ۱۴۰۰ خبرنگار و فعال فضای مجازی از رئیسی برای برخورد با اختلال در کلاب هاوس

در همین راستا ۱۴۰۰ فعال رسانه‌ای نامه‌ای را به سید ابراهیم رئیسی نوشته و وی خواسته‌اند مانع اختلال در فعالیت کلاب هاوس شود.

گفتنی است، کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی با محوریت ارسال صداست که در ماه‌های اخیر هواداران زیادی پیدا کرده است.

توضیحات اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر فیلتر شدن شبکه اجتماعی «کلاب هاوس»

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری عنوان کرد: ما این موضوع را بخشی از حوزه فضای مجازی کشور می‌دانیم و نظر خود در رابطه با این فضا را بار‌ها اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: گفته شده که این فضا نیازمند مدیریت و ساماندهی است و از رها شدن فضای مجازی گله کرده ایم و گفته شده که این فضا نباید مشمول رهاشدگی باشد.

بیشتر بخوانید: کوچ مناظره های انتخاباتی از تلویزیون به «کلاب‌هاوس»؟

اسماعیلی خاطرنشان کرد: همان گونه که فضای حقیقی و مرز‌های کشور باید ساماندهی و مدیریت شوند فضای مجازی هم نیازمند ساماندهی و مدیریت است. این مسئولیت بر عهده دولت و وزارت ارتباطات است و آن‌ها باید همان گونه که در فضای حقیقی اقداماتی را در جهت مدیریت و ساماندهی انجام می‌دهند فضای مجازی را هم مدیریت کنند و از رها شدگی آن جلوگیری کنند.

سخنگوی قوه قضائیه در پایان گفت : چنانچه در مسئولیت‌های خود قصور کردند پاسخگو باشند و این مبنای قوه قضاییه در حوزه فضای مجازی است.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۲۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت