گوهر خیراندیش به سیم آخر زد/ واکنش تند این بازیگر به جنجال رقصش

سرنا_گوهرخیراندیش در مصاحبه با فریدون جیرانی درباره رقص و رقصیدن صحبت کرد و همین موضوع باعث حذف مصاحبه اش شد.

چندی پیش فریدون جیرانی ، گوهرخیراندیش را به برنامه کافه آپارات دعوت کرد. مصاحبه جیرانی با خیراندیش وقتی پای رقص و آواز به میان آمد کلی جنجالی شد و سرانجام باعث شد این مصاحبه برداشته شود.

حالا پس از گذشت چند روز گوهرخیراندیش به این ماجرا واکنش نشان داد و اینطور گفت:

سلام عزیزانم ...

متأسفانه مصاحبه من با آقای جیرانی به دلیل صحبتهایم در مورد رقص از سایت برداشته شد .

هنرهای هفتگانه:

رقص یکی از رشته‌های هنرهای نمایشی و از هنرهای هفتگانه به‌شمار می‌آید که متشکل از مجموعه حرکات هدفمند انسانیست. این حرکات ارزش و معنای سمبولیک و زیبایی‌شناسانه‌ای دارند که به وسیله کنشگران و تماشاگران به عنوان پدیده‌ای به نام رقص در یک فرهنگ خاص شناخته شده‌است.

رقص معمولاً به حرکت‌های انسان که برای بیان یک حالت انجام می‌گیرد گفته می‌شود. رقص می‌تواند در یک محیط اجرایی، روحانی یا اجتماعی اجرا شود. واژهٔ رقص همچنین برای نشان دادن جنبش‌های موزون و ترازمند جانداران و اشیاء دیگر به کار می‌رود مانند رقص برگ‌ها، رقص در جانوران یا رقص باد. رقص یکی از هنرهای هفتگانه به شمار می‌آید.

چا چا چا (cha-cha-chá) یا به زبان ساده‌تر، چا چا، یک نوع رقص با ریشهٔ کوبایی است که برای یک موسیقی با همین نام اجرا می‌شود این موسیقی نخستین بار از سوی آهنگساز کوبایی Enrique Jorrín در آغاز دههٔ ۱۹۵۰ معرفی شد. ریتم آن از danzón-mambo گرفته شده‌است.

آواز خواندن و رقص بخش جدایی‌ناپذیر بسیاری از فرهنگ‌ها در سراسر جهان است و قرن‌هاست که همین‌طور بوده‌است. در سراسر جهان، شکل‌های مختلف رقص در طول سال‌ها تکامل یافته‌اند و برخی از مرزهای خود عبور کرده‌اند و در سراسر جهان تحسین شده‌اند.

بنگرا، سالسا، فلامنکو، سامبا، تانکو،رقص عربی، و رقص برِیک (برک دنس) تنها چند نمونه از انواع رقص هستند که طرفداران زیادی در سراسر جهان به‌دست آورده‌اند.رقص بالیود هند، کاتاک، بنگارا، رقص بهارت ناتیام، باله، رقص کابوکی، ژاپن، رقص والس، . تپ دنس، آمریکا، رقص کن‌ کن، رقص میمون شائولین، چین، . رقص کاساک، اوکراین، رقص پولکا، اروپای مرکزی، . رقص کاپوئرا، برزیل

پ.ن: متاسفانه مصاحبه من با آقای جیرانی بدلیل صحبتهایم در مورد رقص کلا‌ً از سایت برداشته شده است .

منبع: رکنا

کد مطلب: ۲۰۳۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت