این داستان طنز سریال می‌شود

سرنا_علی میرمیرانی از خرید امتیاز یکی از رمان‌های خود برای اقتباس و ساخت یک سریال طنز خبر داد.

این داستان طنز سریال می‌شود

میرمیرانی به اقتباس از یکی از آثار خودش اشاره و عنوان کرد: به تازگی محمدرضا تختکشیان رمان سه‌گانه مرا با نام «هردمبیل» خوانده است و با من صحبت کرد تا از آنها سریال بسازد. این سه‌گانه با اقبال خوانندگان رو به رو هم شده بود اما برای خود من سوال شده بود که چه شد او سراغ اقتباس از این کتاب‌ها آمده است که پاسخش این بود که «وقتی فردی طرحی می‌آورد نمی‌دانم خروجی آنچه خواهد شد اما وقتی سه جلد رمان می‌خوانم کل قصه را اعم از کاراکترها، خرده داستان‌ها و فضای آن متوجه می‌شوم» نگاه این تهیه کننده به طور کلی نسبت به کتاب و اقتباس از آثار ادبی حرفه‌ای بود.

وی با اشاره به اینکه تلویزیون چندان پیگیر اقتباس نیست عنوان کرد: سال گذشته بنا بود مسعود صفوی تهیه کننده تلویزیون از روی کتاب یکی از نویسندگان مطرح کشور که جایگاه خوبی هم در میان دسته بندی نویسندگان مورد اطمینان و ارزشی تلویزیون دارد اقتباسی انجام دهد و من فیلمنامه آن را بنویسم. البته پیشنهاد دادم به لحاظ تصویر و درام یکی دیگر از کتاب‌های همان نویسنده انتخاب شود و با خود نویسنده هم جلساتی برگزار شد با این حال به خروجی نرسید چون طبیعتاً تلویزیون باید امتیاز رمان را می‌خرید اما پیگیری نکرد.

این نویسنده اضافه کرد: به طور مثال خود من رمانی به نان «شولا» دارم که به گمانم از آن یک سریال مناسبتی محرمی درمی‌آید و خودم می‌دانم کدام کار پتانسیل بیشتری برای تصویری شدن دارد.

این برنامه‌ساز در پایان مطرح کرد: رفتن به سمت اقتباس کار درام را قوی‌تر می‌کند و اتفاقاً الان همه از ضعف‌های درام‌ها می‌نالند یعنی اگر با تهیه کننده، کارگردان، بازیگر و… صحبت کنید نبود فیلمنامه‌های غنی و منجسم را مشکل می‌دانند. در شوراهای فیلمنامه‌ها هم به طرح‌های هفت یا هشت صفحه‌ای بسنده می‌شود که درنهایت نمی‌دانید چه خواهد شد اما رمان ابتدا و انتها و شخصیت‌ها و فضای آن مشخص است.

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۰۴۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت