راه‌کار را جایگزین اتهام کنید!

سرنا_معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که رسانه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، فضای مبتنی بر گفتمان و ارائه راه‌کار برای حل مشکلات را جایگزین دوقطبی‌سازی و اتهام‌زنی کنند.

محمد خدادی - معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- در نشست مشترک ستاد انتخابات کشور با اهالی رسانه، گفت: رسانه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، فضای مبتنی بر گفتمان و ارائه راه‌کار برای حل مشکلات را جایگزین دوقطبی‌سازی و اتهام‌زنی کنند. نقش رسانه‌ها در گرم‌تر شدن فضای انتخابات یک نقش جدی و تعیین کننده است؛ بنابراین رسانه‌ها باید مخاطب‌شناس باشند و بدانند که امروز نیاز مخاطب‌شان چیست؟

خدادی اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در انتخابات باید معطوف به این باشد که کاندیداها حامل چه برنامه‌ها و ایده‌های جدید و خلاقانه‌ای برای پیشبرد امور کشور هستند. شرایط سیاسی امروز کشور ایجاب‌گر گفتمان انتقادیِ صرف نبوده و حرف‌های صرفا نقدگونه، دیگر جوابگوی جامعه نیست، بلکه باید در کنار نقدها، راه‌حل‌ها هم ارایه شوند.

خدادی با بیان اینکه کار مؤثر کردن هنر است، گفت: رسانه‌ها، باید فضای گفتمان‌سازی معطوف به کنش و عمل را در جامعه و سپهر سیاست شکل دهند. فضای اتهام‌زنی و قطبی‌سازی کشور، باید به فضای مبتنی بر گفتمان و ارائه راهبرد و راه‌کار تبدیل شود. رقابت امر ضروری و حتمی برای رشد جامعه است و این امر بایستی در بستر رفاقت صورت گیرد.

خدادی با اشاره به اینکه هیچ کشوری در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه و انتقاد رسانه های بیرونی قرار ندارد، گفت: تمام تلاش رسانه‌های معاند بر ایجاد دلسردی مردم عزیز و ناامید کردن جامعه نسبت به آینده است و برای همین بایستی با مسئولیت‌شناسی اجازه ندهیم دشمن موفق به ناامیدسازی مردم شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که رسانه‌های کشور اعم از اصلاح طلب و اصولگرا، همواره منافع ملی، امنیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور را سرلوحه اقدامات‌شان قرار داده و باید این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا فضای افکار عمومی به سمت امید و اعتمادسازی سوق یابد.

منبع: سایت معاونت مطبوعاتی

کد مطلب: ۲۰۴۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت