کشف گنجینه‌ای از عصر برنز در یک جنگل

مجموعه‌ای از آثار تاریخی عصر برنز به طور اتفاقی در جنگلی واقع در سوئد کشف شد.

کشف گنجینه‌ای از عصر برنز در یک جنگل

نشنال نوشت: یک دونده سوئدی به طور اتفاقی گنجینه‌ای از حدود ۵۰ اثر متعلق به عصر برنز یعنی آثاری با حدود ۲۵۰۰ سال قدمت را در یک جنگل کشف کرد.

این آثار تاریخی که اغلب آثار زینتی هستند در خارج از «آلینگساس» شهر کوچکی واقع در غرب سوئد کشف شده‌ و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه آثار پنهان‌شده متعلق به عصر برنز که در این کشور کشف شده است محسوب می‌شود.

از جمله آثار قابل توجه این اکتشاف به تعدادی گردنبند، زنجیر و سوزن سالم که از جنس برنز ساخته شده‌ و به فاصله ۷۵۰ تا ۵۰۰ پیش از میلاد تعلق دارند می‌توان اشاره کرد.

به گفته مقام‌های سوئد، این آثار درحالی که در مقابل چند تخت سنگ روی زمین افتاده بودند کشف شده‌اند و گمان می‌رود چند حیوان آن‌ها را از شکاف بین تخت سنگ‌ها جایی که پیش‌تر در آن پنهان شده بودند بیرون آورده‌اند.

شخصی که برای نخستین‌بار با این آثار در جنگل مواجه شده است می‌گوید در ابتدا فکر کرده این آثار زباله‌های فلزی هستند اما با بررسی بیشتر متوجه گردنبندی در بین آن‌ها شده است و به مقام‌های محلی اطلاع داده است.

باستان‌شناسان معتقدند ممکن است بیشتر این آثار برنزی به زنانی از طبقه بالای آن دوره تعلق داشته‌ باشند. در کنار آثار زینتی همچون گردنبند و دستبند چند سوزن و حلقه بزرگ نیز کشف شده که برای تزئین و متصل کردن بخش‌های مختلف لباس‌ها استفاده می‌شده‌اند.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۴۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت