درخواست عسگرپور برای انتشار کامل گزارش نشست سینماگران با رئیس قوه قضاییه

سرنا_محمدمهدی عسگرپور، دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر و از سینماگران حاضر در دیدار اخیر با رئیس قوه قضاییه، خواستار انتشار مشروح این نشست شد.

درخواست عسگرپور برای انتشار کامل گزارش نشست سینماگران با رئیس قوه قضاییه

محمدمهدی عسگرپور، دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از جمله سینماگران حاضر در دیدار اخیر با آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه بود.

او صبح امروز، چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ با حضور در برنامه «چاپ اول» شبکه خبر درباره این دیدار گفت: «عنوان آن نشست هم‌اندیشی سینماگران با مسئولان قوه قضاییه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اقتصادی بود. هر نشستی در این حوزه‌ها بسیار خوب است و در طول این سال‌ها بخشی از این نشست‌ها موفقیت‌آمیز نبوده اما بخشی موفقیت‌هایی را به همراه داشته است.»

عسگرپور با بیان این که «نهاد صنفی ما، یعنی «خانه سینما» دعوت‌کننده اصلی به این نشست بود»، ادامه داد: «بخش‌هایی از صحبت‌ها از طریق تلویزیون و فضای مجازی منتشر شد اما درخواست من این است که ای‌کاش فضایی ایجاد شود تا تمام صحبت‌های آن نشست منتشر شود. نه این‌که به‌صورت گزینشی، بخشی از صحبت‌های همکاران ما پخش شود و اصل مطلب به‌گونه‌ای متفاوت از سوی مخاطبان برداشت شود. اگر قرار بر انتشار بود، باید همه صحبت‌ها پخش می‌شد چراکه حرف‌های خیلی خوبی از سوی همکاران ما مطرح شد که فضا را برای شکل‌گیری یک هم‌اندیشی واقعی فراهم می‌آورد.»

او در پاسخ به این‌که «درخواست اصلی سینماگران از رئیس قوه قضاییه چه بود؟» هم گفت: «معمولاً در هم‌اندیشی‌ها درخواستی به آن صورت مطرح نمی‌شود. برخی دوستان به آسیب‌ها و مفاسدی که بیشتر با آن درگیر هستند، اشاره کردند. آنچه معمولاً درخواست فیلمسازان است، آزادی عمل بیشتر برای ورود به این حوزه‌ها است. ممیزی پی‌درپی که بخشی ممکن است در ارشاد باشد و بخشی شاید در قوه قضاییه و بخشی در نهادهای دیگری که امروز زیاد هم شده‌اند، این‌ها سبب می‌شوند که فیلمسازی در سینما و حتی برنامه‌سازی در تلویزیون در این زمینه‌ها کم شود.»

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۲۰۵۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت