عکسی تکان دهنده از جنبش اعتراضی وال استریت

سرنا_در تظاهرات جنبش «وال استریت» بیش از ۲۰۰ تن دستگیر شدند که یکی از آنها فرمانده سابق پلیس فیلادلفیا بود که در برنامه《عکس‌های تکان دهنده》 شبکه هیسپان تی‌وی، به این موضوع پرداخته می‌شود.

عکسی تکان دهنده از جنبش اعتراضی وال استریت

این برنامه که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس‌های تاریخ را مورد بررسی قرار می‌دهد، این بار به سراغ عکسی از جان میلانو رفته که در بحبوحه جنبش اعتراضی وال استریت در امریکا گرفته شده است.

عکس در هفدهم سپتامبر و در اعتراض به «طمع کاری بانک‌های بزرگ و شرکت‌های سهامی» در نیویورک موسوم به جنبش «اشغال وال استریت» گرفته شده است. در شهرهای مختلف آمریکا هم این اعتراض گسترش یافت. پلیس نیویورک با استفاده از تجهیزات ضدشورش مانع از عبور معترضان شد. در این بین ری لوئیس، مامور بازنشسته پلیس شهر فیلادلفیا یکی از بازداشت شدگان بود. پلیس بعضی از بازداشت‌شدگان را روی زمین کشید. معترضان در هنگام دستگیری لوئیس او را تشویق کردند.

این عکس نمایانگر شکاف در بدنه پلیس امریکا بود و تاثیر بسیار زیادی داشت. در پی این درگیری‌ها یک افسر پلیس کهنه کار در اعتراض به خشونت پلیس دستگیر شد.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای چمعه ۱۷ اردیبهشت ماه ساعت ۴ بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۱۱،۲۰ شنبه ساعت ۲۲:۳۰،۱۵،۹:۳۰ و یکشنبه ساعت ۱۷:۳۰ و دوشنبه ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۵۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت