رها کردن شاعر خوزستانی قبل از مرگ در خیابان صحت دارد؟

سرنا_دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص فیلمی که گفته می‌شود شاعر خوزستانی قبل از فوت در خیابان رها شده بود، توضیحاتی داد.

رها کردن شاعر خوزستانی قبل از مرگ در خیابان صحت دارد؟

به دنبال انتشار فیلمی از مرحوم قاسم آهنین جان شاعر خوزستانی که سه شنبه شب در بیمارستان فوت کرد، مبنی بر رها کردن ایشان در خیابان به دلیل فقر، دانشگاه علوم پزشکی اهواز اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در توضیحات دانشگاه علوم پزشکی اهواز آمده است: این استاد عزیز از مدت‌ها قبل مبتلا به یکی از انواع سرطان بوده و کلیپ مذکور مربوط به حدود یک ماه قبل است که ایشان پس از بهبودی نسبی درخواست ترخیص از بیمارستان می‌کنند و کادر بیمارستان نیز پس از انجام تمام مراقبت‌های لازم، ایشان را به آدرس اعلامی منتقل می‌کنند اما چون استاد در اواخر عمر خود علاوه بر سرطان به آلزایمر نیز مبتلا بوده‌اند، آدرس منزل سابقشان را به کارکنان اورژانس اعلام می‌کند و پرسنل اورژانس نیز بعد از اطلاع از این موضوع؛ سریعاً ایشان را به بیمارستان باز می‌گردانند.

در این اطلاعیه عنوان شده است: شایان ذکر است که این شخصیت برجسته کشوری از حدود ۴۰ روز قبل به دستور دکتر نوبخت معاون محترم رئیس جمهور و همچنین استاندار خوزستان تا شب گذشته که متأسفانه به دلیل ابتلاء به سرطان درگذشتند، تحت مراقبت ویژه قرار داشته و روند درمانی ایشان به صورت مرتب به مقامات کشوری و استانی گزارش داده شده. همچنین هزینه‌های درمانی ایشان در مدت حضور در بیمارستان تماماً رایگان شده و موضوع بیرون انداختن ایشان از بیمارستان به دلیل فقر، به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، قاسم آهنین جان از مدتی پیش گرفتار بیماری سرطان شده بود و حتی در بیمارستان امام خمینی اهواز بستری بود ولی در نهایت این بیماری باعث شد وی سه شنبه فوت کند.

قاسم آهنین‌جان در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۳۷ در شهر اردبیل زاده شد. خانواده وی در سال ۱۳۴۲ به شهر اهواز، در استان خوزستان مهاجرت کردند و او دوران نوجوانی و تحصیلات متوسطه خود را در این شهر سپری کرد.

آهنین‌جان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بخش‌های مختلف هنر آشنا شد. وی فعالیت هنری را از ابتدای دهه ۱۳۶۰ با حضور در کلاس‌های کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد، سپس دوره‌ای کوتاه به عنوان بازیگر در فیلم جدال بزرگ به کارگردانی علی‌اصغر شادروان حضور داشت.

آهنین‌جان فعالیت جدی خود در زمینه ادبیات را از اواخر دهه ۱۳۶۰ با نشر شعرهایش در مجله دنیای سخن آغاز کرد و نخستین مجموعه شعر خود با عنوان ذکر خواب‌های بلوط را در سال ۱۳۷۲ منتشر نمود. از او تاکنون ۱۱ مجموعه کتاب شعر منتشر شده است.

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۰۵۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت