روایتی از بیماری حنجره حمید حامی

سرنا_بیست و هشتمین قسمت از برنامه جشن رمضان ۱۴۰۰ با حضور خواننده مطرح موسیقی پاپ و ارائه گزارشی از پویش «ایران همدل» در شبکه پنج سیما پخش شد.

روایتی از بیماری حنجره حمید حامی

در بیست و نهمین قسمت از این ویژه برنامه تلویزیونی، پویش ایران همدل و اطعام مهدوی مورد بررسی قرار گرفت.

این برنامه قصد دارد همانند هرسال جشن رمضانی باشکوه در فضای استودیویی برگزار و امید، شادی بخشی و شادی آفرینی را به جامعه منتقل کند، از این رو هرشب میزبان مهمان‌های متفاوت از اقصی نقاط ایران است که قصه‌های جذاب و شنیدنی دارند. این در حالی بود در شب عید سعید فطر، مجید باجلان رئیس ستاد اطعام مهدویت برای دومین بار مهمان جشن رمضان شد.

آقای رییس و ارائه یک گزارش از پویش «ایران همدل»

باجلان درباره پویش ایران همدل گفت: کمک‌های مردمی ابتدا به صورت قطره قطره شروع شد و الان به دریای خروشان تبدیل شده است. اصالت و ذات مقدس ایرانی و همچنین عنایت مردم به فرمایشات مقام معظم رهبری از نشانه‌های قوت پویش ایران همدل است. در سال گذشته ایران همدل ۱ و ۲ با استقبال گرم مردمی مواجه شد و ۱,۱۷۰ میلیارد تومان جمع آوری شد. امسال هم پویش ایران همدل ۳ با هماهنگی دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبری انجام شد و در نتیجه ۱۵ میلیون غذای گرم توزیع شد.

وی افزود: همچنین ۲ میلیون بسته غذایی و حدود ۱۷ میلیون و ۱۸ هزار غذای گرم داشتیم که پیش بینی‌هایمان این است که تا ماه رمضان به ۱۹ میلیون غذا برسیم. ۳ و هزار و ۶۰۰ بسته افطاری ساده با رعایت تمام موازین بهداشتی بین مردم توزیع شد. ما ۴۱۶۰ پایگاه توزیع غذا در پایگاه‌های بسیج، هیات‌های مذهبی، بقاع متبرکه و… داریم. تاکنون ۵۰۰ هزار نفر واریزی داشتند و ۱۵۰ هزار نفر در این پایگاه‌ها مشغول خدمت رسانی بودند.

باجلان توضیح داد: در استان سیستان و بلوچستان یک چادر با عنوان ایران همدل راه انداخته بودند و در آنجا به صورت خانوادگی مشغول خدمت رسانی به مردم بودند. همچنین یک مادر پیر ۱۰۰ تومان به پویش ایران همدل اهدا کرده بود.

وی خاطر نشان کرد: کد *۱۴# کد گره گشا برای تمام مردم ایران است، همچنین مردم می‌توانند برای پرداخت فطریه و زکات خود به کد *۸۸۷۵# مراجعه کنند.

حمید حامی و ذکر چند خاطره موسیقایی از دنیای خوانندگی

در ادامه برنامه حمید حامی خواننده مطرح موسیقی پاپ با زینب پورابراهیم و بابک افرا به گفت وگو نشست.

حامی درباره ورود خود به دنیای موسیقی گفت: یک بخش بزرگ از هنرمند حقیقی شدن به استعداد، تربیت و یک بخش هم به آموزش بستگی دارد. پدر و مادر من علاقه مند موسیقی بودند و با خانواده‌های موزیسین هم رفت و آمد داشتیم اما در زمینه آموزش خودآموخته ام، تحقیق کردم و همچنین از تجارب بزرگان این عرصه بهره بردم.

وی با بیان اینکه مردم آلبوم «نیمه یک رویا» را بیشتر از «یک لحظه عاشق شو» دوست داشتند افزود: هرچه جلوتر می‌روم بلوغ فکری من بیشتر می‌شود و خودم ساخته‌های جدیدم را بیشتر دوست دارم.

خواننده قطعه پرستش درباره ورود خود به سمفونی با قطعه ایثار توضیح داد: من از کودکی به موزیک کلاسیک علاقه داشتم اما چون تحصیلات این عرصه را نداشتم از ورود به دنیای سمفونی ترس داشتم تا اینکه آهنگسازهای صدا و سیما در این زمینه کمکم کردند و اولین اجرای سمفونی من در همایش چهره‌های ماندگار بود که البته همراه با استرس بود.

وی در پاسخ به اینکه دلیل فاصله ۵ ساله از دنیای موسیقی چیست بیان کرد: ۵ سال حنجره من مشکل داشت، این بیماری را با ورزش و پیاده روی درمان کردم. البته هنوز به خوبی نتوانستم خلاء این ۵ سال را برطرف کنم اما امسال دو آلبوم منتشر خواهیم کرد.

جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که شب‌های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می‌شود.

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۰۶۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت