جشنواره تئاتر دانشگاهی اول تیر برگزار می‌شود/ دریافت کامل بودجه

سرنا_دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با اعلام اینکه این دوره جشنواره از اول تیر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود تأکید کرد که بودجه جشنواره بیست و سوم به صورت کامل دریافت شده است.

جشنواره تئاتر دانشگاهی اول تیر برگزار می‌شود/ دریافت کامل بودجه

مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران درباره وضعیت برگزاری این دوره از جشنواره با توجه به شرایط کرونایی موجود و برنامه‌ریزی‌های مدنظر در این خصوص گفت: انشاءالله از ۷ تا ۱۰ خرداد جشنواره مناطق را در شهر دامغان برگزار خواهیم کرد و از ۵ تا ۱۵ خرداد نیز بازبینی‌های نهایی آثار نمایشی تهران انجام خواهد شد. برنامه‌ریزی ما این است که جشنواره بیست و سوم از اول تیر برگزار شود.

وی درباره بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره توضیح داد: در حال رایزنی با گروه‌هایی هستیم که اجرایی مناسب جشنواره بیست و سوم دارند تا بتوانیم به صورت پلتفرمی اجرای این آثار را در جشنواره داشته باشیم.

جدی با اشاره به چاپ ۵ عنوان کتاب و رونمایی آنها در زمان برگزاری جشنواره بیست و سوم، درباره اینکه اگر تعطیلی‌های کرونایی بار دیگر روند فعالیت تئاتر را متوقف کند چه تمهیدی برای برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی مدنظر است، اظهار کرد: چون در حال حاضر فعالیت‌های تئاتری از سر گرفته شده ما زمان برگزاری جشنواره را اول تیر در نظر گرفته‌ایم ولی اگر تعطیلی‌ها دوباره لحاظ شود، باید زمان برگزاری جشنواره را تغییر دهیم.

دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران متذکر شد: تغییر زمان و برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره بیست و سوم به دلیل شرایط کرونایی باعث شده تا برگزاری این دوره از جشنواره فرسایشی شود. به هر حال جشنواره در شرایط ایده آل ما قرار ندارد ولی چون دانشجویان متعددی برای این دوره از جشنواره کار کردند و ما نسبت به آنها متعهد هستیم و همچنین خواسته این دانشجویان برگزاری جشنواره بود، جشنواره بیست و سوم را برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط کرونایی نشان داد که تئاتر ایران در محتوا و فرم باید تغییرات بنیادین داشته باشد، درباره تولیدات این دوره از جشنواره یادآور شد: دانشجویان متقاضی حضور در این دوره با توجه به شرایط موجود آثار خود را تولید کرده‌اند. ضمن اینکه ما سمیناری را با عنوان «اندیشه اضطراری» در هفته اول خرداد برگزار خواهیم کرد که آثار آن به صورت مقاله و لکچر پرفورمنس خواهند بود.

جدی تأکید کرد: دانشجویان نسبت به وضعیت موجود کارهای شان را طراحی کرده‌اند و باب این موضوع که تئاتر ایران نیاز به تغییرات بنیادین در محتوا و فرم اجراست از جشنواره بیست و سوم تئاتر دانشگاهی ایران آغاز می‌شود.

دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در پایان درباره وضعیت بودجه این دوره از جشنواره، تصریح کرد: برای اولین بار در دوره‌های مختلف برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران، بودجه جشنواره به صورت کامل پیش از برگزاری جشنواره در اختیار دبیرخانه قرار گرفته است و ما تا این لحظه تعهداتمان را تسویه کرده‌ایم. بعد از مرحله بازبینی نهایی کمک هزینه گروه‌ها نیز پرداخت می‌شود و تا پایان جشنواره تمامی تعهداتمان تسویه خواهد شد. البته به دنبال جذب حامیان مالی برای جشنواره هستیم.

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۰۶۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت