آغاز عملیات پروژه بازسازی پل خمام رود سنگر

سرنا_عملیات اجرایی پروژه بازسازی پل خمام رود سنگر امروز پس از ۴۲ سال آغاز شد.

آغاز عملیات پروژه بازسازی پل خمام رود سنگر

محمدرضا احمدی سنگری در حاشیه آغاز عملیات اجرایی پروژه بازسازی پل خمام رود سنگر اظهار کرد: ما شرمنده مردم هستیم که پس از ۴۲ سال اکنون عملیات بازسازی پل خمام رود سنگر آغاز می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس افزود: باعث تاسف است که تمام معادن شن و ماسه، رودخانه‌ها و جاده سنگر به دلیل برخی مدیریت‌های نادرست نابود شد اما این پل که از مطالبات به حق مردم است اکنون بازسازی می‌شود.

وی گفت: در نهایت با پیگیری‌هایی که انجام گرفت امروز شاهد آغاز عملیات بازسازی این پل هستیم و تلاش‌ها ادامه دارد تا در بازه زمانی یک سال آتی پل خمام رود سنگر به بهره برداری برسد.

احمدی ادامه داد: علاوه بر این پل سربنده نیز سال‌های سال است که متاسفانه رها شده، حتی یک خانواده با ماشین از روی این پل به رودخانه سقوط کردند و غرق شدند؛ اعتبارات این پل هم پیش بینی شده انشااله به زودی شاهد عملیات بازسازی پل سربنده نیز خواهیم بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: جاده رشت به سنگر هم از دیگر پروژه‌هایی است که از بعد از جنگ جهانی دوم به همین صورت باقی مانده و متاسفانه شاهد کشته‌ها و زخمی‌های فراوانی در این محور هستیم. یک مرحله ۵ میلیارد تومان برای بازسازی روکش آسفالت محور رشت به سنگر از سازمان برنامه و بودجه دریافت شد و در مرحله دوم نیز مجدد ۳ میلیارد تومان اعتبار برای تعریض و بهسازی این محور تامین اعتبار شد؛ همچنین ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات مجلس برای محور رشت به سنگر پیش بینی شده که بتوانیم علمیات بهسازی و تعریض محور باند سراوان به امامزاده هاشم را در دستورکار قرار دهیم.

وی اضافه کرد: مجموعا این پروژه به آزادراه رشت - قزوین متصل خواهد شد و از بار ترافیکی در محور می‌کاهد. پیمانکار آماده اجرای عملیات است و متعهد شده پروژه را ۱۸ ماهه به اتمام برساند در تلاش هستیم تا موانع موجود را برطرف کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس بیان کرد: بخش سنگر آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و این مایه تاسف و خجالت برای منِ مسئول است که در بین این مردم هستم اما مردم از داخل آب رفت و آمد می‌کنند.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۱۰۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت