آغاز مرمت سر در تاریخی گاراژ رحیمی در مرکز تهران/ راه اندازی بازارمیوه و تره بار در گاراژ

سرنا_شهردار منطقه 11 تهران گفت: با هدف حفظ بناهای ارزشمند قدیمی و زیبا سازی منظر شهری، مرمت سردر و دالان داخلی گاراژ رحیمی در خیابان ایروانی با قدمت دوران پهلوی که دارای نمای تاریخی واجد ارزش است؛ آغاز شد.

آغاز مرمت سر در تاریخی گاراژ رحیمی در مرکز تهران/ راه اندازی بازارمیوه و تره بار در گاراژ

نصراله آبادیان در توضیح این اقدام مرمتی که از سوی اداره زیبا سازی و به منظور نگهداشت آثار ارزشمند تاریخی در حال اجراست، بیان کرد: سردر گاراژ رحیمی که در میدان رازی ، خیابان ایروانی قرار دارد؛ متعلق به دوره پهلوی بوده و ویژگی های تزئینات معماری ارزشمند از جمله آجرهای خفته راسته ، سنگ ها ازاره و دالان ورودی را دارد. آبادیان با اشاره به این که تا چند هفته آینده در "گاراژ رحیمی" بازارچه میوه و تره بار راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: عملیات مرمت ورودی بازارچه که شامل کف سازی و نصب سنگ های کیوب 20در20 است ؛ از سه هفته پیش آغاز شده و تا آخر خرداد به پایان می رسد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، به گفته وی، مرمت و حفاظت از آثار و ابنیه ارزشمند معماری در بافت تاریخی حصار ناصری و محدوده تهران قدیم در دستور کار اداره زیبا سازی این منطقه قرار دارد و در همین راستا مرمت جداره های خیابان ولی عصر (عج) و قدیمی ترین بازارچه چوبی شهر تهران آغاز شده است.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۱۱۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت