داستان یک عکس/لحظه بازپس‌گیری شهر موصل از داعش

سرنا_برنامه «عکس‌های تکان دهنده» شبکه هیسپان تی وی در این قسمت به تصویری ثبت شده از لحظه بازپس‌گیری شهر موصل عراق از تروریستی‌های داعش می‌پردازد.

داستان یک عکس/لحظه بازپس‌گیری شهر موصل از داعش

برنامه «عکس‌های تکان دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس‌های تاریخ را مورد بررسی قرار می‌دهد، در این قسمت به سراغ تصویری از لحظه بازپس گیری شهر موصل عراق از تروریست های داعش که توسط ایور پریکت، عکاس ایرلندی ثبت شده، رفته است.

شهر موصل عراق یکی از مهم‌ترین شهرها و پایگاه هایی بود که نیروهای داعش تحت کنترل داشتند و آزادسازی آن، ضربه سنگینی بر پیکره این گروه تروریستی وارد کرد. در جریان این عملیات، ایور پریکت توانست صحنه های کم‌نظیری را از پیروزی نیروهای عراقی مقابل تکفیری های داعش ثبت کند و نگاه مردم جهان را به عراق جلب کند.

در این برنامه، جنایات تروریست‌های داعش در عراق و سوریه و همچنین مقاومت مردم این دو کشور در برابر این گروه تروریستی به تصویر کشیده می شود.

ایور پریکت درباره عکاسی از این عملیات می‌گوید: «هیچ راهی برای پوشش دادن عملیات موصل جز از طریق نشان دادن مردم محلی آن شهر وجود نداشت. حتی زمانی که جنگ در جریان بود، می توانستیم مردمی را مشاهده کنیم که در میان آن گرفتار می شدند و راهی برای فرار پیدا نمی کردند.»

او توضیح می‌دهد: «نبرد موصل برای همیشه به عنوان یک جنگ عظیم و کلیدی در منطقه باقی خواهد ماند. جنگی برای دفاع کردن در مقابل داعش. برای این عملیات تلاش زیادی انجام شده بود و جان تعداد زیادی از افراد در خطر بود. نبرد موصل، عملیاتی عظیم برای بازپس گیری یک شهر بود. تلاشی بزرگ و قطعا ویرانگرترین جنگ شهری ای که تاکنون شاهد آن بودم.»

لحظه بازپس‌گیری شهر موصل از داعش

«عکس‌‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز جمعه چهارم تیر ماه ساعت ۴ بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت ۱۱:۲۰، شنبه ساعت های ۲۲:۳۰،۱۵،۰۹:۳۰ و یکشنبه ساعت ۱۷:۳۰ و دوشنبه ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۱۱۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت