تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره کودک و نوجوان همدان امضا شد

سرنا_با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان امضا شد.

تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره کودک و نوجوان همدان امضا شد

با همکاری استانداری همدان و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه ای برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان به امضا رسید.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با تاکید بر اهمیت حوزه تئاتر کودک و نوجوان، گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیازمند توجه دقیق به همه جوانب و دیدگاه کارشناسی است و آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته می‌تواند در زمینه ارتقا کمی و کیفی سطح جشنواره تاثیرگذار باشد.

وی توجه به بعد بین‌المللی این جشنواره را ضروری دانست و عنوان کرد: از این مزیت باید در راستای رشد سطح تئاتر کودک و نوجوان بهره گرفت. بهبود کیفیت آثار تولید شده در حوزه کودک و نوجوان، در ارتقا سطح تئاتر بزرگسال هم تاثیر به سزایی دارد.

صالحی در ادامه خواستار شد دبیرخانه جشنواره در بخش پژوهش تئاتر کودک و نوجوان نیز فعالیت دائمی داشته باشد.

در ادامه این جلسه سیدسعید شاهرخی استاندار همدان نیز ضمن اعلام آمادگی همدان برای برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: این استان تجربه، ظرفیت و پتانسیل بالایی در برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های بزرگ ملی و بین‌المللی دارد. توانمندی قابل توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان برای برگزاری رویدادهای بزرگ بین‌المللی از جمله جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره فیلم‌های ‌کودکان‌ و نوجوانان به خوبی گواه این موضوع است.

در ادامه حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر سابقه و تجربه درخشان همدان در حوزه فرهنگ و هنر، یادآور شد: تلاش استان برای برگزاری این جشنواره بین‌المللی در سطح مطلوب، باعث افتخار بوده و قابل تقدیر است. به همین منظور برای حمایت‌های همه‌جانبه در برگزاری جشنواره آمادگی لازم را داریم.

در بخش پایانی این جلسه سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم برنامه‌‎ریزی برای بهره‌برداری حداکثری از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به ویژه در بخش گردشگری، افزود: برگزاری این جشنواره شناخته شده، نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان است. باید برای تبدیل جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ‌و نوجوان به عنوان یک برند فرهنگی و هنری برای همدان، برنامه‌ریزی‌های کارشناسی صورت بگیرد.

این تفاهم‌نامه به منظور برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به مدت سه دوره میان استانداری همدان و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید.

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کد مطلب: ۲۱۳۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت