معرفی ۴ گالری عجیب دنیا

سرنا_گاهی قرار گرفتن گالری ها در ساختمان ها و محل های عجیب و غریب، تمهیدی می شود برای اینکه در سراسر دنیا شناخته شوند و گردشگران بسیاری را روانه این مکان های هنری کنند.

معرفی ۴ گالری عجیب دنیا

تجربه ثابت کرده که همیشه موزه های هنری و گالری هایی که در بناهای تاریخی پرزرق و برق و کلاسیک واقع شده و توسط معماران بزرگ طراحی شده اند، از سوی علاقمندان به هنر، به عنوان مکانی جذاب برای بازدید انتخاب نمی شوند، بلکه گاهی واقع شدن یک گالری در بنا یا مکانی غیرمتعارف و خلاقانه، خود معیاری مهم برای بازدید از آن تلقی می شود.

بر این اساس گالری هایی وجود دارند که به واسطه قرار گرفتن در دخمه ها، سردابه های کلیسا یا حتی توالت های عمومی و کلانتری، مکانی جذاب از سوی علاقمندان هنر و همچنین گردشگران تشخیص داده شده اند.

در این گزارش نگاهی داریم به چهار گالری غیرمتعارف دنیا که به انتخاب سایت آرتلند، معرفی می شوند.

گالری که یک توالت عمومی است!

موزه هنرهای معاصر در پارک پرانسویک، مکان کوچکی است که در حقیقت زمانی «توالت عمومی» بوده است. این بنای کوچک با سقف شیروانی که بیشتر شبیه به آلاچیق پارک دیده می شود، در لندن واقع شده و مدتهاست که محلی برای نمایش هنر فمنیست ها و همچنین برپایی نمایشگاه هایی با محتوای سیاسی ـ اجتماعی است.

بنای اصلی این گالری تنها ۱۵ متر مربع مساحت دارد اما به هنگام برگزاری نمایشگاه ها، آثار به نمایش گذاشته شده در فضای پارک بسط داده می شود.

موزه هنرهای معاصر در پارک پرانسویک

گالری در یک گورستان!

سردابه گالری، یکی از منحصر به فردترین گالری های لندن است که در طول سال میزبان طیف وسیعی از نمایشگاه ها و اتفاقات هنری است. این سردابه قدیمی در سال ۱۸۲۲ ساخته شده و تا سال ۱۸۵۵ فقط به عنوان گورستان از آن استفاده می شده است. در زمان جنگ های جهانی اول و دوم از این مکان به عنوان پناهگاه بهره گرفته شد و از سال ۲۰۰۲ به یکی از غیرمتعارف ترین گالری های دنیا بدل شد که هنرمندان دنیا آثارشان را در آن به نمایش می گذارند. و این در حالی است که هنوز هم مقبره ۵۵۷ انسان در این مکان به چشم می خورد.

سردابه گالری لندن

بنای یک گالری معروف که عاری از هرگونه زینتی است

یکی از گالری‌های هنر مدرن برلین، گالری کونیگ است که توسط یوهان کونیگ زمانی که فقط ۲۱ سال سن داشت، افتتاح شد. او برای رسیدن به ساختمان فعلی این گالری، پول بسیار و سال ها زمان صرف کرد. این گالری در حقیقت در یک کلیسای زبره‌کاری واقع شده است و به لحاظ معماری از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. زبره‌کاری یا معماری بروتالیست سبکی از معماری است که در آن ساختمان‌ها کلاً با بتن زبره و بدون روکش و دیگر عناصر کاربردی و به عبارتی عریان و عاری از زینت اجرا می‌شوند. اصطلاح زبره‌کاری (بروتالیسم) در ۱۹۵۴ در فرانسه و انگلستان برای توصیف این شیوه به کار رفت.

معمار اولیه گالری کونیگ، ورنر دوچمن بوده و آن را در سال ۱۹۶۷ طراحی کرده است. او زمانی مسوولیت توسعه و زیباسازی برلین غربی را هم عهده دار بوده.

گالری کونیگ برلین

گالری در ساختمان کلانتری!

لندن شهر گالری های عجیب و غریب است و یکی دیگر از این گالری ها، در ساختمانی قدیمی واقع شده است که زمانی کلانتری شهر بوده است. هنوز سلول هایی که بازداشتی ها به صورت موقت در آن نگهداری می شدند، در این گالری به چشم می خورد و حالا به محلی برای ارائه آثار هنری هنرمندان بریتانیایی و هنرمندانی از اقصی نقاط دنیا بدل شده است.

گالری کلانتری قدیمی شهر

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۱۳۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت